Avatar billede rasmushlarsen Nybegynder
24. juni 2007 - 11:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre Windows licens til ny PC

Hej,

Jeg har købt en ny PC. Kan jeg blot overføre installere Windows med den produktnøgle som jeg havde på den gamle PC?

Såvidt jeg kan se er alt Microsoft support lukket i weekenden (dansk og worldwide), så vil være meget taknemmeligt med et svar, da jeg står og skal installere alt på den nye PC.

Mvh,
Rasmus
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2007 - 11:49 #1
hvis det er en retail version ja, er det en OEM version må du ifølge licens reglerne ikke, men vil i praksis være muligt.
Avatar billede a1a1 Novice
24. juni 2007 - 11:58 #2
http://www.eksperten.dk/spm/784545

screem hvad siger du til det her?
(mener også at det skulle være lovligt at skifte til en HELT anden ny maskine (dansk lovgivning), men det er jo ikke noget ms vil fortælle)
(ja du bryder ms's licens betingelser, men dklov er "højere")
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2007 - 12:07 #3
a1 har allerede svaret i det spørgsmål du refererer til ;)
Avatar billede a1a1 Novice
24. juni 2007 - 12:43 #4
(du mener vel a1, jeg har svaret (og ikke at jeg har svaret))
ja sådan er reglerne for OEM software hos MS, så alt er faktisk som det skal være.

det jeg "spørger om" / siger er
(mener også at det skulle være lovligt at skifte til en HELT anden ny maskine (dansk lovgivning), men det er jo ikke noget ms vil fortælle)
(ja du bryder ms's licens betingelser, men dklov er "højere")
Avatar billede rasmushlarsen Nybegynder
24. juni 2007 - 17:01 #5
Perfekt - tusind tak for svarene!
Avatar billede rasmushlarsen Nybegynder
24. juni 2007 - 17:02 #6
Har jeg givet point? Ikke sikker på om jeg har gjort det rigtigt.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2007 - 19:40 #7
jo det har du, takker ;)