Avatar billede jhcn Nybegynder
24. juni 2007 - 08:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Erstat Vista Home med XP pro

Er det muligt at erstatte Vista Home med en XP Pro? Min tidligere maskine havde XP Pro, men led bl.a. en bundkorts-død. Nu har jeg så en ny maskine, hvor Vista Home er præ-installeret.
Måske er det bare mig der er vanskelig, men jeg har fået pip af Vista, og desuden har jeg et Canopus videokort samt Let's Edit software, og det er ikke kompatibelt med Vista.
Så hvordan afliver jeg nemmest Vista og installerer min XP Pro.

Jeg har kigget lidt på dualboot:
http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp
men det tror jeg ikke er noget for mig

Jeg har også set på vmware, men det forstår jeg ikke...

Så kan I hjælpe en der ikke selv er kvik nok?

MVH
Henrik
Avatar billede warg Nybegynder
24. juni 2007 - 11:46 #1
Det er meget nemt.
hvis du har en xp-installations disk skal du sætte den i. (husk at sætte cd/dvd-drevet til first boot device)
formatér harddisken og installér windows xp.
(gør kun dette hvis du helt vil slette vista)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2007 - 12:15 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Husk at tage backup af de data du vil gemme, alt forsvinder!
Avatar billede jhcn Nybegynder
24. juni 2007 - 19:00 #3
Jo tak, men så er det at rygtet vil vide at jeg ikke kan gå baglæns fra Vista Home til XP Pro..... Det er måske ikke korrekt?

Henrik
Avatar billede warg Nybegynder
25. juni 2007 - 17:06 #4
Nej, det er ikke korrekt
Avatar billede jhcn Nybegynder
26. juni 2007 - 13:05 #5
Mange tak for hjælpen - så kvæler jeg Vista
Avatar billede warg Nybegynder
23. juli 2007 - 17:47 #6
skulle vi ikke have point? hvis vi ikke skulle, skal du selv oprette et svar og afvise mit. husk at du skal skrive "lukket" i dit svar :)
Avatar billede jhcn Nybegynder
28. juli 2007 - 17:39 #7
Point? Du må da gerne få nogle point, har jeg nogle jeg kan give dig og hvis ja, hvordan?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2007 - 18:00 #8
Avatar billede jhcn Nybegynder
29. juli 2007 - 20:39 #9
Jeg håber I fik nogle point - hvad skal I bruge dem til?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2007 - 22:19 #10
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2007 - 22:19 #11
Og tak for point....