Avatar billede hmf Nybegynder
21. juni 2007 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsætte kombinationsbokse i Excel 2007

Hej

Jeg har netop fået installeret Excel 2007 engelsk version på min pc (med nyt layout/opsætning til følge). Tidligere kunne jeg indsætte en kombinationsboks fra værktøjslinien Forms/ Formularer, men det findes ikke i Excel 2007. Er der nogen der ved, hvor den funktion findes i Excel 2007?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. juni 2007 - 19:46 #1
Jeps. Du skal på Developer-fanen, hvor du finder knappen Insert med controllerne.

Hvis ikke du har slået visning af Developer-fanen til, skal du gøre følgende først:

Klik på Office-knappen. Vælg Excel Options. Klik af i Show Developer tab in the Ribbon.
Avatar billede hmf Nybegynder
23. juni 2007 - 13:57 #2
FANTASTISK ... tak :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. juni 2007 - 14:49 #3
Velbekomme :-) Normalt er det så kutume at uddele pointene til den, der har svaret og ikke tage dem selv. Jeg kan se af din profil, at du er ny, så til en anden gang:

Når en eller flere brugere har forsynet dig med en løsning, som du kan bruge (eller du ønsker at uddele point, fordi andre har været meget hjælpsomme, uden at det måske alligevel har løst dit problem), beder du den/dem om at lægge et svar. Herefter kan du så tildele point.
Avatar billede hmf Nybegynder
23. juni 2007 - 14:58 #4
OK, endnu engang tak ... jeg er (som du selv skriver ny) og derfor har jeg tilsyneladende rodet rundt i pointsystemet. Troede faktisk, at jeg havde tildelt dig pointene, da jeg lukkede spørgsmålet...men kunne efterfølgende se, at det ikke var sket :-(

Kan jeg efterfølgende tildele dig point, hvis du besvarer dette indlæg og jeg acceptere dit svar? ... Ved du iøvrigt om der er en vejledning for tildeling af point, for som ny bruger ville det være rart istedet for at klumre rundt i tingene
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. juni 2007 - 17:55 #5
Nej, jeg tror ikke, at der er mulighed for at tildele mig pointene her. Nogle bruger så at oprette et nyt "spørgsmål", hvor de skriver "Point til den og den" i overskriften og så lave en henvisning til det spørgsmål, som rent faktisk skulle have udløst pointene. Men det behøver du nu ikke - bare du ved det til en anden gang :-)

Det er i øvrigt kutume herinde altid at lave kommentarer, indtil der er fundet en løsning (eller man ønsker spørgsmålet lukket), hvorefter den/de der har hjulpet med ved løsningen, lægger et svar.

Jeg tror nok, at der er noget et eller andet sted om tildeling af point, evt. deling af point osv., men jeg kan helt ærligt aldrig finde det.

Og husk - det er tilladt at spørge, hvordan man gør. De fleste herinde er her trods alt for at hjælpe.