Avatar billede zyb3rdog Nybegynder
20. juni 2007 - 18:21 Der er 6 kommentarer

internet virker ikke når jeg tilslutter WRT54G

Hej jeg har lige fået Fullrate. Der medfølger en ZyXEL Prestige 2602R-61. Der virker internettet ganske fint når jeg tilslutter computeren direkte dertil. Men når jeg tilslutter min WRT54G til ZyXEL virker internettet ikke mere. Håber at der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede goodhumour Nybegynder
20. juni 2007 - 19:42 #1
WRT54G er jo en router, derfor må du ikke bruge WAN-stik på den Kun LAN-stik. Dernæst skal den forsynes med en IP-adresse, der ikke er i brug i det samme subnet,  som Zyxel har. DHCP skal slås fra på Linksys. Det duer ikke med 2 DHCP-servere.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 20:53 #2
den kan sagtens bruges, men et gæt kunne være at LAN ip adressen på routeren er i samme range som den IP din zyxel router har, og så vil det ikke virke, vi har derfor brug for flere informationer om dit setup, før vi kan sige præcis hvor fejlen er, men den kan sagtens benyttes (også sat til i WAN stikket fra din Zyxel router)
Avatar billede goodhumour Nybegynder
20. juni 2007 - 21:20 #3
-> screem brille: Hvor konstruktivt synes du selv det er at lave et indlæg, der intet løser, når der allerede er foreslået en løsning ? Ovenikøbet en enkel løsning, der eliminerer faldgruber ? For det første er der ingen grund til at route 2 gange. Dernæst placeres begge enheder i samme subnet og endelig fjernes den anden DHCP-server.
Avatar billede kenp Novice
21. juni 2007 - 23:04 #4
goodhumor -> nu er din løsning jo ikke den eneste endegyldige... og den løsning som SB kommer med kan faktisk være god hvis man bestiller fast offentlig fra fullrate, så bliver zyxel routeren (den fra fullrate) nemlig lavet om så den kun virker som et modem.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:26 #5
er du kommet videre ?
Avatar billede zyb3rdog Nybegynder
27. juni 2007 - 07:59 #6
Hej tak for jeres svar. Det hjalp efter jeg disabled DHCP på linksysén. Der skulle også lige tages strøm fra den før det virkede.