Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. juni 2007 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undgå at teksten kraveler ind under en radiobutton

Kan jeg på nogen måde undgå at teksten kraveler ind under min radiobutton. Med det mener jeg at hvis jeg har en lang tekst i en radiobutton, så lang at den ryger ned på næste line vil teksten ryge ind under radiobutton eks.

* bla bla bla
bla bla

jeg vil gerne have følgende resultat:

* bla bla bla
  bla bla

Teksten skal stadig kunne aktivere radiobutton! Kan det gøres på en nem måde?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juni 2007 - 13:32 #1
Tror ikke der findes nogen nem måde.
Du skal formodentlig lave en tekstombrydnings funktion som deler teksten efter x antal tegn og laver noget indrykning.
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:23 #2
2 divs 1 radio button og en label
et eksempel
den yderste div er kun for at begrænse bredden
<div style="width: 200px;">
            <div style="float: left;">
                <asp:RadioButton ID="RadioButton1" runat="server" />
            </div>
            <div>
                <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Label" AssociatedControlID="RadioButton1">Dette er en lang lang lang tekst som kommer til at gå på den anden linje eller det håber jeg i hvert fald må nok køre siden for at se om den virkelig går på den anden linje og ikke under radiobuttonen</asp:Label>
            </div>
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:24 #3
AssociatedControlID="RadioButton1" gør at du stadig kan trykke på den og aktivere radio buttonen
Avatar billede lifo Nybegynder
20. juni 2007 - 14:40 #4
ups bliver nok også nødt til at tilføje style="width:120px;" på den div som holder lablen
eller brug en tabel
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. juni 2007 - 10:25 #5
Mange tak for det svar!