Avatar billede dannyk2 Nybegynder
17. juni 2007 - 02:10 Der er 9 kommentarer

Onboard og Offboard problem.

Det hænger sammen sådan, at jeg har sammensat min egen computer med diverse komponenter ved hjælp af at bruge min gamle computer til at se hvordan tingnene helt præcis skulle se ud med hensyn til ledninger. Der er dog opstået et problem når jeg tænder computeren bliver min skærm ved med at blinke sort. Jeg har både et Onboard, men også et Offboard skærmkort siddende og vil gerne have Offboardet  til at virke - men uanset om jeg genstarter motherboardet ved at hive stikket fra strømfordeler til motherboard ud ser det håbløst ud. Er der mon nogle der kan hjælpe? da jeg har lidt problemer med min gamle pc og vil have den nye op at køre.. (svær 75)
Avatar billede dannyk2 Nybegynder
17. juni 2007 - 03:06 #1
Det skal dog lige siges at det heller ikke virker hvis jeg fjerner mit Offboard skærmkort, men at selve min skærm virker korrekt på min nuværende pc. Altså er problemet at på kontakt mellem skærm og min homemade pc. hvordan kan det lade sig gøre? på forhånd tak
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. juni 2007 - 03:08 #2
Du skal sikkert ind i bios og slå onboard fra,hiv dit offboard ud først.Når du så har slået onboard video fra i bios,sætter du dit kort i igen.
Avatar billede dannyk2 Nybegynder
17. juni 2007 - 03:09 #3
problemet er bare her at jeg slet intet kan se på skærmen, altså det er somom den står i standby selvom computeren kører.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. juni 2007 - 03:11 #4
Starter maskinen ellers op som forventet? (kan du høre harddiske og blæsere gå igang?). Du skal være sikker på at HELE maskinen er samlet ordenligt. Kan du evt lige remse op hvad din nye maskine består af?
Avatar billede dannyk2 Nybegynder
17. juni 2007 - 03:14 #5
ja blæsere starter, CD drev, Mus Tastatur alt lyser som det skulle kan endda høre lyden af windows starte op da det er en gammel harddisk jeg har siddende. erm jo hvis hvilke dele specifikt ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. juni 2007 - 05:19 #6
Det kan være dit motherboard er blevet forvirret efter du har haft et andet kort i,og derfor ikke kan finde ud af hvor det skal sende signal fra.Hvis du har en reset knap på dit motherboard,så kan du få det tilbage på default som skulle være dit onboard kort.
Avatar billede dannyk2 Nybegynder
17. juni 2007 - 12:16 #7
hvor siddet den eventuelle reset knap mon på et Asrock (K7S41GX)motherboard?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. juni 2007 - 23:19 #8
Jeg kan se i manualen er der ikke er mulighed for det,eneste er at Clear CMOS..Jeg vil anbefale dig at læse din manual grundigt omkring det..Evt kontakte deres teknisk support,forklar dit problem grundigt så de har mulighed for at svare dig ordenligt.
http://www.asrock.com/support/TSD.asp

Måske de har en anden ide til at løse dit problem.Clearing af CMOS vil slette alt system information..
Avatar billede dannyk2 Nybegynder
01. juli 2007 - 02:33 #9
Hvordan ville det være muligt at Clear CMOS ? og jeg takker for dine svar giver jeg gerne point for :D