Avatar billede ulykken-smed Juniormester
16. juni 2007 - 15:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

flytte opsætning

Kan man flytte den opsætning som man har på den ene computer over til en anden . Der tænker jeg på værktøjslinjerne så de er samme sted .

Mvh lykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
18. juni 2007 - 07:34 #1
Ja, det kan du - hvilken version AutoCad er der tale om?
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
18. juni 2007 - 20:10 #2
det er autocad 2006 der som jeg har ,

Mvh Ulykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
19. juni 2007 - 07:37 #3
Hvis den opsætning du ønsker at flytte også er en AutoCad 2006 kan du godt, hvis det er en tidligere version tror jeg det er umuligt. AutoCad lavede nemlig fuldstændig om på den måde man oprettet værktøjslinier og menuer, da de udgav version 2006.
Giv lige besked herom.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
19. juni 2007 - 17:10 #4
Det er autocad 2006 , jeg har på den stationære computer , og ville gerne flytte opsætningen over på den bærbare computer . Så værktøjslinjerne ligger de samme steder .

Mvh Ulykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
20. juni 2007 - 08:15 #5
Du skal starte med at tage en kopi af dine ”support-filer” på den "gl. pc".
Jeg kan forstille mig at du finder dem på nogenlunde følgende sti :
C:\Documents and Settings\XX\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2006\R16.0\enu\Support - selvfølgelig alt efter hvordan programmet er lagt ind hos dig.
Når du har installeret AutoCad-programmet på den ”nye” PC skal du som det aller-aller-første tage en kopi af de oprindelige supportfiler og ligge dem i en selvstændig mappe (altså en slags backup, hvis dette løsningsforslag ikke virker).
Husk at du skal lukke programmet helt ned mens du overskriver eller kopier diverse filer, d.v.s. at du skal erstatte/kopier supportfilerne fra stifinderen.
Nu kan du ”erstatte” de oprindelige supportfiler med de supportfiler du har kopi af fra den ”gamle pc”.
Start dit Autocadprogram og se hvordan det ser ud. Det skulle gerne være nogenlunde på plads, men du skal lige sammenligne placeringen af filer på begge pc’er ved at skrive ”op” på kommandolinjen og vælg første faneblad ”Filer”, her kan du se hvor Autocad søger efter diverse filer og printere m.m.

Håber ikke at denne opskrift er meget forvirrende, men det er svært at skrive kort.
Spørg endelig, hvis der er noget jeg ikke har fået forklaret ordentlig eller hvis der er noget jeg har glemt - det er trods alt længe siden at jeg har gjort det selv.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
20. juni 2007 - 20:32 #6
Det ser meget rigtig ud (jeg har ikke fået min bærbar tilbage fra reperation i nu så har ikke kun prøve) Hvis du ligger et svar så får du pointene

Mvh Ulykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
20. juni 2007 - 21:33 #7
Så venter vi lige til du har fået din pc tilbage
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
21. juni 2007 - 20:07 #8
Jeg ved ikke hvor længe de kan være om at lave den , s
Avatar billede kirstineka Nybegynder
22. juni 2007 - 07:58 #9
Vent du bare et stykke lidt med at lukke spørgsmålet. Jeg er ligeglad med point. Jeg synes bare at det kunne være rart at vide om operationen lykkes - også af hensyn til øvrige, som måske har fulgt med i tråden, eller som senere søger efter hjælp til netop dette emne.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
23. juni 2007 - 20:58 #10
Så er det afprøvet , og det virket perfekt jeg takker for hjælpen

Mvh Ulykken-smed
Avatar billede kirstineka Nybegynder
25. juni 2007 - 07:43 #11
Det er dejligt at høre.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
25. juni 2007 - 20:01 #12
Det er også rigtig dejligt at få hjælp . Der er jo mange ting at lære når man ikke arbejder med autocad til hverdag .