Avatar billede martinhrj Nybegynder
13. juni 2007 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Angive expand icon på et asp:treeview

Jeg er ved at ligge et treeview ind på en hjemmeside. Jeg populerer knuderne i træet når der bliver trykket på dem... Det vil sige at en leaf-knude ligner en ikke populeret knude. Det vil jeg gerne lave om på.
Jeg vil gerne have det, så de knuder jeg ikke har populeret får et specielt expand-icon (fx. et ? som jeg kan lave et billede til). Når en knude bliver populeret, vil jeg så kunne skifte dette expand-icon ud med det default (dvs. +/- afhængig af om knuden er expanded).

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. juni 2007 - 15:31 #1
Noget i denne stil måske:?

<asp:TreeView ID="TreeView1"
        runat="server"
        DataSourceID="XmlDataSource1"
            ExpandImageUrl="~/Images/ExpandAll.gif"
            CollapseImageUrl="~/Images/CollapseAll.gif"
            NoExpandImageUrl="~/Images/stop.gif">
    </asp:TreeView>

FUndet her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms366759.aspx
Avatar billede martinhrj Nybegynder
13. juni 2007 - 15:43 #2
Desværre... det gjorde ingen forskel :( Det ændrer ikke engang på +/- som den viser nu...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. juni 2007 - 15:52 #3
ok.
Jeg kan ikke nå at kigge mere på det nu tager på ferie :)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
13. juni 2007 - 16:01 #4
Hehe. God ferie!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. juni 2007 - 16:10 #5
Tak prøv at lege lidt rundt med det.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
15. juni 2007 - 07:48 #6
Det lykkedes!

Løsningen var, at kalde node.PopulateOnDemand = true; på alle noder. Så kommer der nemlig et +tegn foran, indtil man trykker på det. Derefter kommer der enten et -tegn, hvis der findes underknuder eller intet tegn hvis der ikke findes nogen underknuder.

Jeg tillader mig selv at snuppe pointene ;)