Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 00:02 Der er 15 kommentarer

hjælp til køb af nyt grafikkort

Hej,
Jeg har et Ati readon 9250 som jeg ikke kan få til at køre dualscreen, så jeg trpr jeg ville købe et nyt grafikkort, som godt kan køre dualscreen.
Det skal ikke være det bedste grafikkort på markedet, for jeg skal kun bruge det i midlertid, og jeg spiller heller ikke computer så grafikken behøves ikke at være i total top, men stadig god, og den skal kunne køre dual screen, igennem udgangene dvi og vga eller dvi og dvi.

min computer er 2 år, hvis det skal tages med i overvejlser af køb. håber i kan komme med nogle gode forslag, grafikkorten må helst ikke koste meget, da det jo kun er midlertidigt.
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 00:26 #1
jeg har et nvidia 6600gt 128 mb ram, det også spille 3d spil (dog ikke i super mode), og have 2 skærme samtidigt (har prøvet det både med ekstra tv og monitor) koster ca kr. 1000 (max nu om dage)
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 00:29 #2
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2085490
man kan vist ikke få gt6600 mere, men her er en 7600GT, kr. 951
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juni 2007 - 07:31 #3
Du har 2 åbne spørgsmål der vedrører det samme problem, som du spørger om her,hvad med at få afsluttet de gamle spørgsmål??????
Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 10:29 #4
på det link du har sendt synes jeg ikke lige jeg kan se det grafik 7600gt til 951 det jeg ser på siden er et der hedder det samme, men det koster 1163 kr?

Og kan min computer godt tage det grafik kort når den er 2 år gammel? og kan den også godt køre i "udvidet windows styre system" hvor dvi er primær og vga er sekundær eller dvi er primær og dvi er sekundær? (altså 2 dvi udgange)

undskyld det ser lidt besværligt ud, men håber du kan svare på det.
Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 10:29 #5
undskyld, jeg skal nok få det lukket.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juni 2007 - 12:48 #6
Din PSU skal være ca på 450 w.
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 17:06 #7
jo, msi nx7600gt-td256

de har også et xfx 7600gt 1166 med dual dvi og hdtv, det bruger AGPx8 så det burde du til dit bundkort(hvis det var nyere ville det nok skulle bruge pci express)

;o)
Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 18:37 #8
Det lyder meget godt :)

og ja, jeg ved godt jeg spørger meget dumt, men på den side du har sendt link til, hvor ser du så: xfx 7600gt 1166 henne? :s
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 19:28 #9
;o) skrive fejl: kr. 1.163, varenr. 2084312, GeForce 7600GT, 256MB GDDR3, Dual DVI, HDTV, AGPx8, Retail.
de har også et 7600gs (ikke så "hurtigt" som gt), men til 1044, og så er der 512 mb ram i stedet
(der åbner et popup vindue (hvis du ikke har popup blocker), det er IKKE i det)

Jeg ville vælge gt modellen, men jeg spiller også en gang i mellem (cs og battelfield 2), der er mit fint (i acceptabel(for mig) opløsning )

ved ikke hvad du (man) skal bruge 512mb ram på et grafik kort til ;o)

BTW: Du bør undersøge om du har en AGP port eller PCI-Express til grafik kortet,
Avatar billede a1a1 Novice
13. juni 2007 - 19:28 #10
bare for at være sikker
Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 19:42 #11
hvordan finder jeg ud af, om jeg har agp port eller pci-express? og hvad er det?
Avatar billede hey-hej Nybegynder
13. juni 2007 - 22:17 #12
det er en agp port
Avatar billede a1a1 Novice
14. juni 2007 - 12:27 #13
så kan du bruge dem jeg skrev..;o)
Avatar billede hey-hej Nybegynder
17. juni 2007 - 20:07 #14
super jeg har bestilt et hjem :) så håber jeg, at jeg kan få det til at virke :)
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:09 #15
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.