Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. juni 2007 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ZoneAlarm blokerer DHCP delvist

Jeg har de seneste måneder haft problemer med, at jeg en gang i timen mister min forbindelse/IP i få sekunder, når min IP-lease udløber (jeg får hurtigt forbindelse igen). Når jeg lukker ZoneAlarm, så oplever jeg ikke problemet, så jeg går ud fra, at det er den som giver problemet. Det undrer mig lidt, for jeg har brugt ZoneAlarm i mange år og har først fornylig oplevet problemet og endda på flere computere. Den ene computer kører en gammel version af ZoneAlarm og den anden kører en ny version.
Jeg ved ikke, om StofaNet kan have ændret noget på forbindelsen, men det påstår de, at de ikke har.
Jeg har prøvet at tilføje DHCP og DNS servere under Firewall > Zones med Zone sat til "Internet". Og jeg har under Firewall > Main > Advanced sat kryds ved "Allow Outgoing DNS/DHCP in Trusted Zone on High setting" og "Allow Outgoing DNS/DHCP in Internet Zone on High setting". Min "Internet Zone Security" står til "Stealth mode".

Hvad kan der være galt??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. juni 2007 - 18:51 #1
Jeg vil gætte på, at dit problem er identisk med dette http://www.eksperten.dk/spm/781365

Zonalarm i nyeste version, laver numre når den søger efter opdateringer.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. juni 2007 - 20:52 #2
Jeg tror ikke, at det er det, der er mit problem.
Mit sker på skæve tidspunkter og det passer præcist med hver gang min IP-lease udløber. Og som sagt, så sker det både i en ny og et meget gammel version af ZoneAlarm.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
12. juni 2007 - 12:23 #3
Andre idéer??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. juni 2007 - 21:57 #4
Prøv om du kan bruge nogle af svarende her http://forums.zonealarm.com/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=44631

Prøv især at give Generic Host Process for Win32 serverrettigheder
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
15. juni 2007 - 22:33 #5
Generic Host Process for Win32 har serverrettigheder, så det var heller ikke det.

Jeg prøvede at sætte DHCP, DNS og min egen ip til Trusted zone i stedet for Internet zone. Det ser ud til, at det har hjulpet.

Men det undrer mig stadig, hvorfor problemet pludseligt begyndte at opstå. For jeg har altid haft Stofanet og jeg har altid brugt ZoneAlarm, men alligevel har jeg ikke haft problemet tidligere. Kan Stofanet have ændret noget, som har udløst problemet?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. juni 2007 - 22:50 #6
Ja, jeg tror at Stofa har lavet en lille ændring, som de ikke har fundet værd at nævne for dig. Eller supporteren kendte måske ikke noget til den. Ellers kan jeg ikke se hvad det kan være
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
15. juni 2007 - 23:04 #7
OK, tak for hjælpen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. juni 2007 - 23:18 #8
Velbekomme