Avatar billede bengun Novice
11. juni 2007 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gennemløbe en SqlDataSource og tjekke fundne poster.

Hej

Jeg har en SqlDataSource. Hvordan gennemløber jeg resultatet af denne så jeg kan tjekke de fundne data. Jeg vil mene at der er noget med Foreach(), men er eller på bar bund.
Avatar billede neoman Novice
11. juni 2007 - 14:05 #1
Det tror jeg ikke du kan. Min forståelse af en datasource er, at den er som en automatiseret vandhane, og ikke en databeholder. Den fylder "spanden" op, det øjeblik der er brug for det, men det er dig selv der skal komme med "spanden". Til gengæld så kan du kigge i "spanden" og undersøge alt det du har lyst til.

Ud fra beskrivelsen af SqlDataSource på MSDN, så fremgår det, at den kører f.eks. SELECT det øjeblik der foretages databinding med den kontrol som bruger den som datasource, men ikke før.

Du kunne med andre ord kigge i kontrollen - f.eks. gennemløbe rækkerne i en GridView, hvis det er dér at sourcens data havner.
Avatar billede bengun Novice
11. juni 2007 - 14:58 #2
Hej neoman

Jeg forstår udemærket hvad du mener vedr. SqlSataSourcen. Det med at kikke i f.eks. GridView'en lyder som en "simpel" løsning, men da jeg er helt novice i C# løber jeg ud i problemer fordi jeg ikke kender funktionaliteten i C# godt nok.

Kunne jeg lokke dig til at give et hint vedr. en sådant gennemløb.
Avatar billede neoman Novice
11. juni 2007 - 15:07 #3
Efter som jeg ikke ved præcist hvad du eftersøger, så er det nok nemmest at smide
"looping through gridview rows" i google - den kommer op med et masse eksempler - prøv det.

Her http://gridviewguy.com/CategoryDetails.aspx?categoryID=7 kan du finde en masse eksempler på forskellige ting med en GridView.

Ellers - skriv præcist hvad du ønsker. Jeg er ikke så skrap til C# men mekanikken er 99%  den samme i VB og C#.
Avatar billede bengun Novice
11. juni 2007 - 15:20 #4
Super. Jeg har noget at arbejde videre på.

Smid et svar. :-)
Avatar billede neoman Novice
11. juni 2007 - 15:22 #5
Hmm kunne sku ikke selv finde nogen pqssende eksempler så her kan du få noget i VB

Dim myGridView As GridView
Dim workRow as GridViewRow

For each workRow in din_grid_view.Rows
' check for at se om vi har med data at gøre, eller med headers/footers
If workRow.RowType = DataControlRowType.DataRow Then
  ' do something
  værdi1=workRow.cells(0).text ' tager text fra første celle
  værdi2= workRow.cells(1).text ' tager text fra anden celle
  end If
Next
Avatar billede neoman Novice
11. juni 2007 - 15:24 #6
okidoki:)