Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2007 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Firefox gemmer gif som bitmap

Hej

Jeg har et irriterende problem med Firefox.
Den gemmer gif som bitmap.

Jeg kender løsningen når det er IE der driller, men er på bar bund med firefox.

Det fungerer fint i IE.

mvh
Boxer
Avatar billede double-g Juniormester
07. juni 2007 - 11:58 #1
Sker det på alle sider der indeholder *.gif's eller er det kun en enklet der driller ?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2007 - 12:21 #2
Det sker på alle sider.
Avatar billede double-g Juniormester
07. juni 2007 - 12:36 #3
Så kan det måske være en udvidelse der har en uheldig bivirkning. Prøv at starte Firefox i fejlsikker tilstand, så kører den helt uden udvidelser.

http://www.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Safe_Mode
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2007 - 13:14 #4
Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2007 - 16:12 #5
Hovsa - jeg har vist fortalt historier :o)
Nogle steder kan jeg godt gemme som gif.
Her kan jeg:
http://www.stampemollen.dk/template/t01.php?menuId=4

Her kan jeg ikke:
http://www.mikesfreegifs.com/main4/page_2.html
Avatar billede double-g Juniormester
07. juni 2007 - 18:59 #6
Ja se så indsnævrer det mulighederne lidt. Så kunne fejlen godt ligge på webserveren, men jeg har nu ikke problemer med nævnte side. Prøv :

ctrl+SHIFT+del -> Fjern private oplysinger.

Fjern evt. markering ved oplysninger som du ikke kan undvære
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2007 - 20:36 #7
Jeg har været gennem dem - det ændrede ikke noget.

Jeg tror det kom med den sidste opdatering af Firefox.
Avatar billede double-g Juniormester
07. juni 2007 - 22:17 #8
Hvis der er gået ged i noget under en opdatering, så er en clean install nok den hurtigste løsning.

http://www.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation

Bemærk dog at efter geninstalleringen kan du gendanne dine bogmærker o.l. ved at kopiere filerne fra backup mappen tilbage i den nye Firefox mappe
Avatar billede boxer Nybegynder
10. juni 2007 - 23:18 #9
Hej double-g

Du fik ret. Der var noget galt med min installation. En frisk install og jeg kan igen hente gif :o)

Selvom jeg kun indlæste passwords og bookmarks med mozbackup, opstod det samme problem sq igen.

Men så må jeg jo gøre det manuelt.

Smid et svar for velfortjente point.
Avatar billede double-g Juniormester
11. juni 2007 - 09:48 #10
Jeg smider et velfortjent svar :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. juni 2007 - 10:16 #11
Takker :o)