Avatar billede frisch Nybegynder
06. juni 2007 - 15:08 Der er 1 løsning

<p> og Google Ranking Factors

Hej,

Jeg arbejder som webudvikler og mine kollegaer og jeg kom for nyligt til at tale om <p>'s rolle for søgemaksineoptimering. Vi har et hold af designere, som leverer html-kode til os, og her er der ofte tabeller med <p>-tags i. Vi snakkede om vores holdning til dette, og et af argumenterne for var, at indholdet af <p> havde relevans for søgemaskineoptimeringen. Er der nogen der ved om, det har noget på sig? Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det, men det kunne være spændende at finde ud af.

På forhånd tak for svaret

/Frisch
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 15:15 #1
Det har da ganske lidt på sig, men mest i overført betydning og betydningen er så lille at det nærmest er ligegyldigt.

<p> tagen bruger søgemaskinerne til at adskille afsnit (Ja man tror det er løgn) og som generel betragtning kan man sige at de vigtigste søgeord bør forekomme først i de enkelte afsnit og først i teksten (prominince)

Der er dog mange flere ting der er meget mere vigtigt end dette f.eks. ordentligt indhold, rigtig link struktur, H tags, title tags, href tekster osv osv