Avatar billede itonly Nybegynder
05. juni 2007 - 12:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søgemaskineoptimering på et rent flashsite

Hejsa!

Hvad gør man!? Jeg synes jeg læser mig bælgøjet her! Har lige tilføjet min side www.yomamma.dk på diverse søgemaskiner. Bl.a. via www.metatags.dk - er det holdbart at gøre det på den måde?

Nu til mit problem: siden er ren flash. Jeg har en index.html hvor jeg har tilføjet diverse metatags og en main.html hvor selve flashen/siden ligger. Intet reelt tekst! Kan man så blive indekseret? Og hvis nej, hvad gør man så for at optimere sin placering?

På forhånd tak!

/J
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juni 2007 - 12:30 #1
se mit svar her, der spørges om præcist det samme

http://www.eksperten.dk/spm/781673
Avatar billede itonly Nybegynder
06. juni 2007 - 09:25 #2
Ok... fint nok! By bad. Har ikke ledt grundigt nok. Men kan du inden jeg lukker, uddybe omkring metatags'ne - har de slet ikke effekt så? På et flashsite?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 09:52 #3
Metatags har ikke haft effekt på noget som heldst de sidste 7 år (OK måske kun de sidste 6 år). I dag handler det om indhold, struktur og links. og her giver flash problemer fordi indhold ikke kan læses og struktur ikke kan følges
Avatar billede itonly Nybegynder
06. juni 2007 - 10:30 #4
OK, så der er ingen chance for at siden nogensinde bliver "fundet" og indekseret på eks. google, uden at der bliver lavet et "skyggesite" i html?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 12:48 #5
Om dit site bliver  fundet afhænger af at andre linker til dig, jo flere der linker jo hurtigere bliver du fundet.

Indexering af hele dit site afhænger af om f.eks. google kan læse dine interne links og om google kan læse indhold. Hvis google opfatter dit site som værende en masse "tomme" sider uden indhold kan du nok blive indexeret (d.v.s. google kan finde dine sider) men du vil ikke have nogen tilstedeværelse for dine vigtige søgeord.

Det hjælper også din indexering hvis du har mange dybe links, d.v.s. links fra andre sites der peget på siden nede i din struktur.

Det vigtige er at du har indhold på dine sider og at google og andre søgemaskiner kan finde og læse dette indhold