Avatar billede 140wx2 Nybegynder
03. juni 2007 - 00:07 Der er 8 kommentarer

PHP skal have <?php i nyinstalleret server

Hej. Jeg har installeret en server: http://www.wampserver.com/en/index.php

Men den PHP version deri kræver at man i starten af sine tags skriver: <?php ?>

Kender i måden hvorpå jeg ændre det i evt. i php.ini?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2007 - 00:09 #1
Kig efter "short open tag" - eller endnu bedre: overhold standarden med <?php
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
03. juni 2007 - 00:22 #2
Yup.

short_open_tag = Off til short_open_tag = On

Men du behøver ikke tale ned på nogen bare fordi de ikke bruger <?php, vel?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juni 2007 - 00:54 #3
Det har skam ikke noget at gøre med at tale ned til dig at Erik skriver at det er bedre at du bruger standarden. Han gør det for at hjælpe dig. Hvad sker der når du flytter dine scripts over til et webhotel der ikke har aktiveret short_open_tag? Så er du tvunget til at ændre alle dine sider.
Avatar billede showsource Seniormester
03. juni 2007 - 09:43 #4
nemmerlig, michael_stim
+
hvis du f.eks. vil bruge noget xml, kan du få problemer, hvis blot <? og ikke <?php bruges
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
03. juni 2007 - 11:53 #5
Men jeg laver ikke noget i XML.

Desuden, så kører jeg min egen server.

Grunden til at jeg downloadede WAMP var at så var det hele samlet i én pakke derved ligger det også i én mappe. Så er det lidt lettere at styre. Før der kørte jeg bare Apache2, PHP og MySQL hver for sig. Og det var et kæmpe rod og installere.

Jeg opfatter hans indlæg som om han taler ned på mig - da han jo bare kan svare ordentligt, og skrive: "du kan kigge efter short open tag i din php.ini".
Komplet lamt og begynde og skrive: "Endnu bedre - overhold standarden". Det lyder som en hentydelse til at jeg er dum - hvilket jeg ikke er.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juni 2007 - 12:38 #6
Erik er en af de mere "velopdragede" herinde, og snakker ikke ned til folk. Tror mere det er dig der har lidt problemer med at modtage konstruktiv kritik. Og der er abselut ingen der hentyder at du er dum.
Nok for mig her.
Avatar billede 140wx2 Nybegynder
03. juni 2007 - 14:12 #7
Hvorfor f*ck skal han så kritisere?!
Avatar billede showsource Seniormester
03. juni 2007 - 20:00 #8
Jeg synes nu ikke han krititserer, men kommer blot med et velment råd.
Men ok, det ( alt ) kan jo misforstås...
Og erik tager ikke mod point, så husk at lave et svar selv, og accepter dit eget svar.