Avatar billede birk182 Nybegynder
29. maj 2007 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hardwareacceleration

Hej!

Jeg har et problem med mit grafikkort. Jeg kan kun se video på computeren hvis jeg skruer hardwareaccelerationen ned og dette gør at billedet flimrer når billederne i en film går stærkt. Dette er rimelig irriterende, og desuden skal mit TV sættes som primær skærm hvis jeg vil se film i fullscreen på tv'et. Når jeg gør dette bliver computerskærmens opløsning også lavere og jeg synes det er et problem at skifte frem og tilbage hele tiden.

Nogle gange kan jeg skrue helt op for hardwareaccelerationen samtidig med at video virker som det skal. Desuden virker fullscreen på tv'et med computerskærmen som primær skærm. Dette er denne indstilling jeg gerne vil have, men hver gang det virker som det skal, så virker det ikke igen når jeg har haft slukket computeren. Hvad kan problemet være? Indstillingerne er de samme, men det virker bare ikke. Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. maj 2007 - 08:31 #1
Har du prøvet at hente nyeste grafikkortsdriver?
Avatar billede birk182 Nybegynder
30. maj 2007 - 16:22 #2
Ja det har jeg prøvet
Avatar billede birk182 Nybegynder
04. juni 2007 - 17:07 #3
Jeg har selv fundet problemet. Jeg afinstallerede driveren i fejlsikret tilstand og installerede den igen i fejlsikret tilstand. Nu virker det som det skal, så hvis andre har problemer med hardwareaccelerationen er det en god idé at prøve dette.