Avatar billede legodame Nybegynder
29. maj 2007 - 17:02 Der er 5 kommentarer

Computer nægter at starte op

Hei. Min computer er pludseligt stopper med at ville starte. Jeg har ingen problem haft før, men nu sidder den fast på opstartsskærmen. Man kan ikke få den startet i 'fejlsikret tilstand' eller noget. Enkelte gange kommer den helt ind i Windows for så at gå tilbage til opstartsskærmen igen. Jeg pønser lidt på at det er et problem med elektronikken, men jeg ved det strengt taget ikke. Nogen erfaringer eller løsningsforslag?
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2007 - 17:23 #1
Kør en chkdsk på C:\\ i konsollen med efterfølgende fixboot.
Avatar billede legodame Nybegynder
29. maj 2007 - 17:38 #2
Jeg kan ikke komme ud i dos. Normalt er det jo f12, men jeg kan som sagt ikke engang vælge fejlsikret tilstand eller andet. Er der en anden måde at komme til dos på?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 18:30 #3
Det peet-49 mener er vel, at du skal starte op på din windows CD. Så får du
to muligheder, og her skal du vælge "R" Så kommer du ind hvor du kan skrive
en kommando. Altså først skriver du chkdsk og trykker enter, og derefter
fixboot og trykker enter.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
31. maj 2007 - 14:08 #4
Fik du prøvet noget?
Avatar billede legodame Nybegynder
31. maj 2007 - 16:34 #5
Jeg er pt. på ferie hos mine forældre, så jeg har ikke ikke min windowsskive i nærheden, men jeg vil prøve det, når jeg kommer til københavn igen.