Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 16:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Membership & Profiles providers - at bruge egne ID

Jeg ønsker at gøre brug af Membership & Roles & Profiles.

Af forskellige årsager vil jeg helst arbejde med mine egne ID'er for brugere, profiler osv.

Jeg har set bemærkninger ude på nettet at folk nogle gange opretholder egne tabeller med egne IDér, men stadig gør brug af providerne.

Hvad ville være en smart metodik til at sørge for, at ændringer i providerens tabeller propagerer til ens egen tabel ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. maj 2007 - 01:13 #1
Du kan lave din egen provider, der gemmer den slags som du gerne vil have det
http://msdn2.microsoft.com/en-us/asp.net/aa336558.aspx
Mvh
Avatar billede neoman Novice
28. maj 2007 - 01:34 #2
Dit forslag har været under overvejelse, så vel som blot nogle mods til de eksisterende providers :-) Af forskellige årsager har jeg valgt den løsning jeg forespørger om.

På et meget senere tidspunkt vil de bestående providers skulle blive modificeret (eller omskrevet), idet de ikke helt dækker behovene. Dette er dog "future music".  På nuværende stade er målet at minimere indsatsen til at få en applikation som virker 98 % som tilsigtet  (du ved - 80/20 reglen osv) :) Derfor er jeg nødt til at vælge den for mig arbejdsmæssigt mindst tidskrævende "by-pass operation", og tage skraldet efterfølgende.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. maj 2007 - 12:24 #3
Det vil under alle omstændigheder altid være en specialisering af eksisterende provideres du skal lave... Til en start kan din egen type ikke indgå i asp.net providermodellen, med mindre den i et eller andet niveau er en specialisering af klassen ProviderBase.
Men hvad er det præcist du vil?
... Hvis du vil lave en tovejs replikering mellem asp.net-databasen og din egen (med et andet skema), er det ikke noget der fikses specielt hurtigt (jeg har faktisk svært ved at tro at du kan spare tid på den måde).
Mvh
Avatar billede neoman Novice
29. maj 2007 - 15:10 #4
Jeg arbejder på en "proof-of-concept" prototype, hvor der er brugerfladen/funktionaliteterne som tæller, og ikke dét bagved. Det sekundære formål er for mig at lære ASP.NET.

Jeg har brug for en smule login/profiler, som jeg kunne låne fra eksisterende applikatione (så som .NET's Beerhouse), men vil ikke lave om på min DB-struktur af denne årsag alene - ikke lige nu.

Der er så mange andre ting i prototypen, som skal laves om inden en potentiel kommercialisering, at jeg slet ikke gider at bekymre mig om dem, men prøver at fokusere på alle must-haves only.

Så tak for det snepnet - ved eftertanke kan jeg stadig demonstrere funktionaliteten ved at beholde den "simulerede login", som jeg har nu, og tilføje mit ønske til "nice-to-have" listen. Læg et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. maj 2007 - 23:05 #5
Jamen det gør jeg så... Du må sige til når du skal videre med det.
Mvh
Avatar billede neoman Novice
30. maj 2007 - 23:19 #6
Hehe - når det hele skal bygges om, så skal jeg ha en pro til at løbe igennem det hele. Det er nok noget jeg skal købe mig til; meget mere effektivt end at famle/fumle selv:)