Avatar billede lasserasch Juniormester
27. maj 2007 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Begynder spørgsmål omkring Tables i ASP.NET

Hejsa.

Dette er et total begynder spørgsmål, men sidder med ASP.NET i VS2005 og vil lave min første ASP.NET hjemmeside.

For at placere objekter, går jeg næsten ud fra at man skal bruge en tabel til at holde styr på dem.

Tabellen kan jeg få tegnet, og kan også tilføje både rækker og kolloner. Og i hver kollone kan jeg også tilføje tekst.

Men hvad f.eks. hvis man vil have et billed ind i en kollone. Eller en eller anden anden komponent. Hvordan gør man det?

Eller skal man slet ikke bruge en tabel for at kunne placere objekter der hvor man gerne vil have dem?

/Lasse
Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 16:26 #1
Kommer lidt an på hvad type tabel du laver : hvis det er en type Table, så lægger man ting ind i en celle ved hjælp af controls :

f.eks. :

Dim  myCell as TableCell

Dim myImage as Image
myImage.url = bla bla
myCell.Controls.add(myImage) - husk blat at hvis du lægger en kontrol ind i cellen så overskiver det myCell.Text property .. og omvendt.

Og ellers - der findes en ting som hedder Placeholder (som du kan trække ind fra værktøjskassen). Den placerer du som du vil have den, og derpå kan du lægge ting ind i den direkte, eller fra koden (så på samme måde som før) :

Placeholder1.Controls.Add(det du nu vil lægge ind)
Avatar billede lasserasch Juniormester
27. maj 2007 - 16:39 #2
Ok. Det er så kodemæssigt at du gør det. Men kan det ikke lade sig gøre at gøre det fra designeren, i stedet for at skulle skrive koden selv? Ved godt det jo er det samme i sidste ende, men synes bare det ville være nemmere at lave det fra designeren når man nu er helt ny i ASP.NET...

/Lasse
Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 16:45 #3
Ja da - i designeren kan du jo trække og hive i alt det du kan se. Du trækker bare den komponent du ønsker ind i tabelcellen.

Jeg er desværre på vej ud ad døren - men hvis du har flere problemos så skriv bare. Er sikker på de faste eksperter kommer forbi dine spørgsmål rimeligt snart igen:)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
04. juni 2007 - 12:16 #4
Hvis du kigger på din side i design view kan du dragge en picture control ind i den td du ønsker og så sætte dens imageurl property til stien på det billede du ønsker vist.
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. oktober 2007 - 11:59 #5
ok, takker! Smid svar for points!

/Lasse
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
11. oktober 2007 - 09:50 #6
Svar.