Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 12:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af forum

Hejsa

Jeg har lige oprettet et nyt forum for grafisk design, og kunne godt tænke mig lidt feedback på designet og kategorierne...

Er der for mange kategorier eller er det passende?

Og er der nogen emner jeg mangler??

Dete r meningen at det med tiden skal blive et stort community for kunder og designere...

Der vil blive udskrevet fx logokonkurrencer af kunder der har brug for et logo... og så kan de forskellige designere uploade deres logoer og få feedback og konstruktiv kritik...

Kommentarer modtages med glæde...

Håber det er iorden at skrive det her...

Men forummet er her:

http://soederberg-webdesign.dk/grafisk_forum/index.php
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2007 - 13:18 #1
Jeg kan for så vidt godt lide layout'et, men:

* Logoet er lidt kornet. Det er 597x197px, men på siden skaleres det til 597x170px. Det er lidt synd. Desuden er der en grå shading til højre for logoet, der desværre ikke finde _i_ logoet.

* Når du bruger så lille skrift (ja, brugere kan selv skalere i moderne browsere, men man stræber vel efter at ramme noget der passer de fleste) kunne jeg godt tænke mig noget mere kontrast. I kolonnen "Sidste indlæg" (på forsiden) har jeg ret svært ved at skimme teksten --- jeg skal koncentrere mig for at læse "Søn maj 27, 2007 11:01 am"... Det er en tand bedre under de forskellige kategorier, hvor skriften er en tand større.

* Om forummet som sådan er der ikke meget at sige - det ligner et alm. phpBB

Vh Jens
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 13:54 #2
Hejsa Jens tak for dine kommentarer...

Ja jeg er klar over at logoet var/er kornet...

Jeg har nu uploaded et logo i den korrekte størrelse, men det er stadigvæk kornet, hvad mon jeg gør galt?

Lone
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2007 - 14:06 #3
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 14:17 #4
Uha ja det var mig der kludrede lidt i det, nu er det korrekt.... og nu ser det helt fint ud, tak for din hjælp.....
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2007 - 14:28 #5
Det pyntede :)

Eneste punkt er nu kontrast og/eller skriftstørrelse. Jeg sidder med en laptop og er således klar over, at der sikkert er mindre kontrast for mig end for de heldige, der har plads til en CRT på skrivebordet.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 14:50 #6
Ja hvordan mon jeg gør det, så skal jeg ind i noegn filer og rode he he...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 15:12 #7
Har prøvet og rette i css filen, men det er kun indlæggene der har fået en mørkere og større skrift, så jeg ved endnu ikke hvordan jeg får rettet det på forsiden, men prøver så godt jeg kan...
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2007 - 15:12 #8
Du skal vist have fat i http://soederberg-webdesign.dk/grafisk_forum/templates/abandon/abandon.css

...
/* General text */
.gen { font-size : 12px; }
.genmed { font-size : 11px; }
.gensmall { font-size : 10px; }
.gen,.genmed,.gensmall { color : #7A98B4; }
...

Klassen hedder vist gensmall
Avatar billede viggosmor Nybegynder
27. maj 2007 - 15:31 #9
Tusind tak for din hjælp, nu er det rettet det ser klart mere læservenligt ud synes jeg.... SUPER
Smid et svar og du får point.....
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. maj 2007 - 16:15 #10
Jep - det er laaangt bedre.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. maj 2007 - 17:21 #11
Hvis jeg vil ændre skrifttypen, kan alle så se den... selvom det ikke har skrifttypen installelret???
Avatar billede jensgram Nybegynder
29. maj 2007 - 17:31 #12
Nix - hvis man ikke har den installeret kan man ikke. Der er vist nok en mulighed for at tilgængeliggøre skrifttyper og så referere til dem fra CSS, men jeg har aldrig oplevet det i brug. Derfor er det også vigtigt, at man altid afslutter en font-family-attribut med en "font-klasse" (sans-serif, serif, monospace etc.) --- så kan UA'en vise det nogenlunde som ventet...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. maj 2007 - 17:38 #13
Jeg er lidt lun på skrifttypen trebucket MS.... men ved ikke om det er en sans serif eller serif skrif´t....

Ved heller ikke om den er normal at have installeret?
Avatar billede jensgram Nybegynder
29. maj 2007 - 19:01 #14
Den vil jeg kalde en sans serif (i.e. uden "fødder"). Mon ikke den i det mindste er normal på en Win?
Avatar billede jensgram Nybegynder
29. maj 2007 - 19:09 #15
Det lader til, at CSS2.1 giver mulighed for at man - som nævnt - kan bruge egne fonte (hvis du køber* Trebuchet e.a.). Har dog ingen erfaring dermed: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-descriptions

*) http://www.myfonts.com/fonts/ascender/trebuchet/
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. maj 2007 - 19:32 #16
Uha det ser svært ud.... det kan jeg ikkelige gennemskue sådan ved første øjekast...
Avatar billede lesp Nybegynder
30. maj 2007 - 20:55 #17
Godt designet!!! Generelt synes jeg bare, at et forum mister meget, når det bruger phpBB. Det er lidt for... ja...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. maj 2007 - 21:09 #18
Lidt for hvad?

Det fungerer.

Jeg prøvede at installerer et SWF forum indenda men der var kun problemer med det.

Hvor imod phpBB bare funker og er nemt at installere.