Avatar billede calo2 Nybegynder
24. maj 2007 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjern lag fra tegning

Hej.

Er igang med at lave en ny template. Har sammen sat den fra lidt gamle jeg havde liggende. Nu er mit problem at der er nogle uønskede lag i lag oversigten:-( Disse vil jeg meget gerne af med, men de er ikke lige til at slette??? Følgende besked fremkommer:

THE SELECTED LAYER WAS NOT DELETED.

THE FOLLOWING LAYERS CANNOT BE DELETED:
LAYER 0 AND DEFPOINT
THE CURRENT LAYER
Xref LAYERS
LAYERS CONTAINING OBJECTS

Lagene jeg vil af med er hverken Layer 0 eller Defpoint. Håber der er en som kan hjælpe mig af med dem! På forhånd tak
Avatar billede kirstineka Nybegynder
24. maj 2007 - 14:47 #1
Jeg går ud fra at du har sikret dig at der ikke er nogle låste eller skjulte lag og at du ikke "står i" det lag der ikke kan slettes - at du har exploded evt. blokke (disse kan godt indholde nogle lag) og derefter anvendt "purge".
Jeg har prøvet dit problem før og jeg løser det ved at lave copy-clip af det tegnede og sætter det ind i en hel "blank" tegning og exploder igen og purge.
Avatar billede calo2 Nybegynder
29. maj 2007 - 12:50 #2
Humm, kender til din løsning... Har selv brugt den men tænkte der fandtes en anden og mere "rigtig" løsning. Virker lidt underligt at man skal starte en ny tegning for at komme dem til livs.
Avatar billede dla Praktikant
31. maj 2007 - 10:53 #3
Det kan være der findes "usynlige" points. Se om Format/Point Style er sat til at vise ingenting. Er det tilfældet, så sæt det til at vise et kryds f. eks. Nu bliver eventuelle punkter synlige, og du kan slette dem.
Avatar billede calo2 Nybegynder
31. maj 2007 - 14:51 #4
Øv:-( Det gav intet resultat... Burde man iøvrigt ikke kunne udelukke at der lå et point et sted i tegn. ved endten at trykke ctrl+a goså se om den fandt noget?-eller ved at lave en z -> e også se om den zoomede ud og fandt noget?
Avatar billede dla Praktikant
31. maj 2007 - 16:22 #5
Ikke hvis Point Style er sat til ikke at vise noget, så kan man ikke hverken se dem eller markere dem på nogen måde. Ærgerligt det ikke hjalp, så er der nok kun kirstineka's metode tilbage.
Avatar billede calo2 Nybegynder
21. august 2007 - 11:19 #6
Hej.

Undskyld til sene svar. Det endte med at kopiere det hele ind i en ny tegn.

kirstineka smid lige svar så skal du få point.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
21. august 2007 - 11:26 #7
Jeg kan i hvert fald ikke andre løsninger - måske det er bedre i version 2008