Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 09:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke komme på nettet

Hej!

Jeg har et underligt problem med en af mine bekendtes bærbare.

Jeg skulle lave den for ham, fordi den var blevet langsom. Den var osse god nok, for den var stoppet op med spam, og havde ikke en gang SP2, eller nogen anden form for opdatering.

Mit problem ligger i at den ikke kan gå på nettet efter jeg har renset den og slettet en masse ting/spyware. Jeg har installeret IE7 på den sammen med en masse andre opdateringer, jeg er 100% sikker på at den godt kunne gå på nettet før IE7 og de andre opdateringer. Jeg har prøvet nogle forskellige ting som at bruger en Browzar på den, og den kunne godt lige loade en halv side, så gik den kold osse. Jeg har chekket proxy indstillinger, og lavet en "netsh winsock reset", jeg har osse slettet alle modem forbindelser og dialere, og lavet en ny clean forbindese til nettet. Men stadig vil den ikke ud på nettet.

Nogen der har nogle idéer?
Avatar billede nhe Nybegynder
23. maj 2007 - 09:08 #1
Hvis du mener det er IE7 kan du jo prøve at afinstallere den (nedgradere til IE6). Det gøres under tilføj /fjern programmer, så det er relativt simpelt. Har du checket at alle services starter som de skal efter din "rensning"?
Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 09:59 #2
Ja, jeg havde godt i tankerne at jeg skulle af det afinstalleret igen, men når ikke en gang en Browzar ikke kan komme på, så må der være noget andet galt?

Ja, alle services kører som de skal, kan heller ikke lige komme i tanke om en specifik service der skal køre før IE virker, ud over explorer og svchost.
Avatar billede hcma Novice
23. maj 2007 - 10:16 #3
hvis du har mistet internetforbindelsen i forbindelse med install af sp2, har M$ lavet et hotfix som løser problemet:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 10:30 #4
Nuij! det var lige sådan en ting jeg skulle bruge (håber jeg).

Jeg har ikke mistet den helt og fuldstændig, jeg prøvede at pinge en dns jeg kender der hedder 193.88.44.22, den svarede fint, men den kan så stadig ikke komme på nettet.

Men jeg prøver lige det der fix, mange tak for det.
Avatar billede hcma Novice
23. maj 2007 - 10:57 #5
og du vender selvfølgelig tilbage ;o)
Avatar billede den33 Nybegynder
23. maj 2007 - 13:36 #6
er det den "fast" forbindelse, eller trådløse.
Har haft det samme problem med den trådløse, fandt aldrig ud af hvad der var galt.
Lige pludselige virkede det bare igen.

Så jeg er lige med på en kigger.
Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 15:40 #7
hcma > selvfølgelig...!

Den33 > det er fast, den har ikke wireless...
Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 16:50 #8
Det ser ikke for godt ud... den står bare og tygger på det... før sagde den at den ikke kunne finde siden, nu står den bare og opretter forbindelse uden der sker det store.
Avatar billede sandahl Nybegynder
23. maj 2007 - 16:56 #9
Jeg fik den lige til at vise en enkelt side med IE7, men så var det osse slut.

Jeg rodede lidt med noget autamtisk registering af proxy og lidt, så kunne dne vise en side, og ikke mere.
Avatar billede sandahl Nybegynder
24. maj 2007 - 09:00 #10
Nogen der har andre ideer? for mig ligner det noget proxy problem, men jeg kan ikke lige tænke mig til hvor det kan være galt...
Avatar billede nhe Nybegynder
24. maj 2007 - 09:14 #11
Jeg ved godt det ikke er svar på dit spm., men dette er lige nøjagtig et af de tilfælde der viser, at hvis der er for meget rod i en PC, herunder spyware, virus osv. Så kan det i mange tilfælde betale sig at ominstallere maskinen med det samme i stedet for at bruge en masse tid på oprydning/rensning. Og efter hvad du har beskrevet, så ville jeg ominstallere din PC nu, så er du kørende til middag!
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2007 - 10:03 #12
har du checket dit netkort ?  (sidder det fast o.s.v.)
Avatar billede sandahl Nybegynder
24. maj 2007 - 11:56 #13
mjae... det er jo en bærbar, såe den kan ikke sidde løst, og jeg kan jo osse pinge ting, så den kan jo ikke være helt gal.

Det kan godt være at løsningen er at den skal reinstalleres, men det er bare en skam efter alt det arbejde jeg har lagt i den... :)
Avatar billede hcma Novice
24. maj 2007 - 12:27 #14
meldes der fejl i enhedshåndteringen ?
Avatar billede sandahl Nybegynder
24. maj 2007 - 12:28 #15
ikke af hvad jeg sådan lige kan se, men jeg kiggede den heller ikke så grundigt efter, men det kunne jeg lige gøre når jeg kommer hjem.
Avatar billede sandahl Nybegynder
30. november 2007 - 11:38 #16
Lukket...
Avatar billede hcma Novice
30. november 2007 - 12:01 #17
????  fik du løst problemet ?
Avatar billede sandahl Nybegynder
30. november 2007 - 16:46 #18
Yes, men da der ikke var nogle der havde givet et svar så valgte jeg at lukke den.
Avatar billede hcma Novice
30. november 2007 - 17:56 #19
hvis nogen er kommet med løsningen, burde du have bedt vedkommende om at lægge et svar, som du kunne acceptere
læs her: http://expfaq.dk/kan_ikke_give_point#kan_ikke_give_point
Avatar billede den33 Nybegynder
30. november 2007 - 18:10 #20
det er også meget rart at kunne se løsningen, da jeg selv stå med samme problem.
Avatar billede sandahl Nybegynder
01. december 2007 - 13:36 #21
Det må i undskylde så...

hcma du kan bare ligge et svar, så kan jeg vel smide et svar?
Avatar billede hcma Novice
01. december 2007 - 14:12 #22
det er desværre for sent, da du allerede har accepteret dit eget svar
(et svar = løsning, mulig løsning o.s.v.)

og hvad var løsningen ??
Avatar billede sandahl Nybegynder
02. december 2007 - 23:50 #23
Jeg fandt ikke ud af det, jeg blev så sur på den fordi den intet ville, så jeg formaterede den...