Avatar billede thegenuine Praktikant
22. maj 2007 - 10:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sony 40" lcd - godt køb?

Hey Eksperter

Jeg overvejer at købe denne fladskærm til knap kr. 10.000

KDL-40U2000K - 40". BRAVIA® ENGINE 16:9 format 1366x768 opløsning sølv 8ms responstid, 500cd/m² (typ) lysstyrke, 1000:1 kontrast, 178°H/178°V synsvinkel. Funktioner: indbygget digital TV-tuner billede-i-billede funktion tekst TV m/ 700 siders hukommelse Digitalt 3D-kamfilter HDTV kompatibel understøttede DTV-opløsninger:1080i 480P 576i 576p 720P BBE® Digital lydsystem Dolby® Surround LCD stander medfølger. Strømforsyning 100-240V AC (50/60Hz) indbygget, 180Watt (typ), 10W højtaler (2x), SRS TruSurround, 15 pin D-sub mini (1x), S-Video, Scart (2x), Component, audio in/out, stik til hovedtelefon, HDMI port (1x), incl. fjernbetjening. Mål:  989x270x686mm (BxDxH) inkl. bordstativ Vægt: 23.5kg. 2 års indleveringsgaranti. (KDL40U2000K)

Det skal ikke absolut være en Sony, og da jeg er novice på dette område, så tager jeg gerne imod andre tilbud og råd. Som yderligere oplysninger, kan jeg nævne, at jeg har kabeltv.
22. maj 2007 - 10:27 #1
Måske noget herfra -> http://www.flatpanels.dk/ ???
Avatar billede thegenuine Praktikant
22. maj 2007 - 10:36 #2
Ja tak, har selv været derinde, inden jeg postede mit indlæg, men det er jo en jungle ang. de data. Fandt lige et link i forum om skærmen, og den ser ud til at være ok.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3506&highlight=sony

Vil du have point?
Avatar billede thegenuine Praktikant
22. maj 2007 - 10:37 #3
Hov, det er ikke den samme...
Avatar billede darrich Novice
22. maj 2007 - 13:31 #4
Sony laver generelt gode produkter omkring billede og lyd...
Selvfølgelig en smagssag, jeg køber selv Sony grej.
Specifikationerne ser umiddelbart fornuftige ud...dog et par bemærkninger

A. der står kun digital tuner....men KDL40U2000K har mig bekendt analog tuner???
men overveje at købe en model med både digital tuner og analog tuner....
da ikke alle stationer sender digitalt endnu og det varer nok et par år inden alle gør det.F.eks Sony KDL-40V2500 modellen

B. Kontrast
1000:1 kontrast....normallen på nyere Sony er 1300:1 kontrast...
jo bedre kontrast jo mindre betydning har inddirekte lys fra vinduer m.m. i forhold til tydeligt billede..

C. Digital lydsystem Dolby® Surround
Ved dolby surround er der ikke stereo i baghøjtalere.
Du bør finde en der understøtter TrueSurround.

Prøv og kig på KDL40U2000BK eller KDL-40V2000 (sidste er noget dyrere)modellerne i stedet...
Avatar billede darrich Novice
22. maj 2007 - 13:32 #5
ups...Lige et svar hvis nu :o)
Avatar billede benson Nybegynder
23. maj 2007 - 09:31 #6
thegenuine>
Jeg købte den model i starten af 2007. Er yderst tilfreds med den. Der er både analog og digital modtager i den. Og det analoge signal/kvalitet er bedre end forventet. Jeg har set LCD tv hvor det ikke var til at holde ud at se analog tv på.

Mht. lysindfald har jeg endnu ikke haft problemer. Tror heller ikke jeg får det.

Jeg kan ikke rigtig pege på noget som jeg ikke er tilfreds med. Det ene hdmi stik har jeg ikke udnyttet endnu, da jeg lige afventer køb af HD optager.

Buttom line. Syntes det er et knald godt køb til de penge.
Avatar billede thegenuine Praktikant
23. maj 2007 - 15:02 #7
Benson, smid også et svar... Tv'et bliver købt i morgen.
Avatar billede benson Nybegynder
23. maj 2007 - 20:31 #8
Jeg håber du bliver ligeså glad for det som jeg er :)