Avatar billede d3c Nybegynder
21. maj 2007 - 17:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimal class størrelse

Hej eksperter,

Er der nogen optimal størrelse på PHP classes? I øjeblikket kører mit community med omkring 14 classes på 700-1000 linjer i snit. Er det for meget, eller kan jeg bygge classes så store jeg vil?

Mvh,
Christian
Avatar billede barklund Nybegynder
21. maj 2007 - 17:21 #1
Kommer helt an på hvad du spørger om - er det om de er for store eller små rent teknisk eller rent konceptuelt? Teknisk er det nok mest et spørgsmål om antal funktioner i den enkelte samt load, stabilitetskrav og så videre, og konceptuelt er det antal "ansvarsområder" i den enkelte og klassernes interne struktur...

Det er to forskellige spørgsmål - og ingen af dem kan besvares ud fra, hvad du har herover :)

--
Morten Barklund
Avatar billede d3c Nybegynder
21. maj 2007 - 17:58 #2
Lad os sige teknisk set så. Er der en grænse for mængden af funktioner, hvis classen skal køre 100% stabilt hele tiden?
Avatar billede barklund Nybegynder
21. maj 2007 - 21:53 #3
Det tror jeg ikke. Om din klasse er optimal har intet med antallet af funktioner eller kodelinjer at gøre... det har noget at gøre med, hvad de laver, hvordan og hvor ofte de kaldes, hvilke afhængigheder de har og så videre...
Avatar billede d3c Nybegynder
21. maj 2007 - 21:57 #4
Jep, den slags har jeg styr på. Kom bare til at tænke på det andet, men smid et svar ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
21. maj 2007 - 23:13 #5
Mokay...