Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. maj 2007 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruger skal altid vælge printer gang efter LN startes

Hej,

En bruger skal efter hver genstart vælge printer, ellers kommer der ingen print når der printes.

Når man laver en ctrl+p så er det den rigtige printer der er valgt men man skal lige "vælge" den igen for at man kan skrive ud.

LN 5.12 XPSP2

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
23. maj 2007 - 20:29 #1
Er der sat en default printer i Windows printstyring? (Jeg ved ikke om det overhovedet er muligt ikke at have en default, men jeg er nødt til at spørge)
Avatar billede jogii Nybegynder
23. maj 2007 - 20:30 #2
Hvad mener du med
Når man laver en ctrl+p så er det den rigtige printer der er valgt men man skal lige "vælge" den igen for at man kan skrive ud.

Beskriv lige lidt nærmere.
Nu er 5.0.12 ikke længere supporteret ... Hvor har I gravet den frem?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. maj 2007 - 07:43 #3
Der er en default printer, Når man trykker Ctrl + p er printeren valgt, trykker man print ryger der ikke noget i spoolfil, der er heller ikke CPU aktivitet.
Hvis man trykker crtl+p og lige folder dropdown boxen ud og vælger, den samme, printer så printer den som den skal.

Vi har ikke licens til nyere en r5, så derfor.

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
24. maj 2007 - 08:40 #4
Og det er kun denne maskine?
Hedder printeren noget underligt? noget med æøå? tegn som ?/\*  ?
Prøv at sætte en anden printer til default i Windows og se om det ændrer noget.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. maj 2007 - 12:47 #5
Det er kun en bruger
Der er ikke noget underligt i printernavnt
Det har virket
Det er ligemeget hvilken printer der er default.

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
24. maj 2007 - 18:04 #6
Jeg melder pas. Det her er en af de få tilfælde hvor jeg ville prøve at geninstallere Notes.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. maj 2007 - 20:30 #7
Det vil jeg prøve, tror du jeg skal slette datafolder også ?

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. december 2007 - 16:05 #8
Det var en fejl i loginscript....

Svar??

//akj
Avatar billede jogii Nybegynder
25. december 2007 - 17:23 #9
Hej Anders, hvad var der galt med login-scriptet?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. januar 2008 - 10:39 #10
Loginscript mapper printere udfra hvilke OU'er bruger er med i.

Hvis printeren var mappet i forvejen og den mappede den igen får den tilsyneladende et nyt ID i windows men da den hedder det samme finder Notes ikek ud af det.

Script rettet så det kun mapper printere hvis den ikke findes i forvejen.

//akj