Avatar billede j4c0b Nybegynder
20. maj 2007 - 23:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Angående sessions

Nogle der kan forklare noget omkring sessions?
- eller har links til som man kan læse om det?

Har prøvet og søge, men kan ikke finde noget, desværre..
Avatar billede kalp Novice
20. maj 2007 - 23:32 #1
Hvis det bare er teori kan du bare læse om det her
http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_session.asp

Det er godt nok ren ASP, men det går på det samme da Session er et server objekt.. men det er også tilgengængeligt i ASP.NET under samme navn, men med flere muligheder.. det kan du se via. intelli-sense
Avatar billede w13 Novice
20. maj 2007 - 23:33 #2
En Session er, i modsætning til en variable, "langtidsholdbar" og kan huskes, selvom brugeren går videre til en ny side.

Session("login") = "thomas"

gemmer "thomas" i Session'en "login". På en anden side kan du så hente Session("login")'s indhold.

Sessions huskes som standard i 20 minutter efter de sidst har været i brug, men dette kan justeres med en lille kodelinje øverst i koden.

Læs mere her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms972429.aspx
:)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. maj 2007 - 16:09 #3
Hvis det er i orden det er ren ASP så er siden har siden www.html.dk i sin tutorial om ASP en lektion om Sessions
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
eksemplet lave i deres eksempel et login-system
Avatar billede j4c0b Nybegynder
28. maj 2007 - 21:02 #4
Takker mange gange for svarene, vil gerne give jer alle 3 point, hvis jeg kan komme til det :)?
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2007 - 21:07 #5
Gerne for mig. :)
Avatar billede j4c0b Nybegynder
28. maj 2007 - 21:15 #6
Hvordan giver jeg så de andre 2 nogle point :)?
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2007 - 21:17 #7
De skal oprette svar ligesom mig, og så markerer du os alle 3 i den der pointboks nederst og trykker accepter. :)
Avatar billede kalp Novice
28. maj 2007 - 22:34 #8
:-)
Avatar billede j4c0b Nybegynder
29. maj 2007 - 14:08 #9
Jamen, så mangler vi bare lige at heinzdmx lige gider ligge et svar, tak :).