Avatar billede maude Nybegynder
19. maj 2007 - 17:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Session-variabler forårsager exception

Jeg bruger session-variabler i min løsning og programmet har kørt. Tilføjede lidt C# om arrayliste og nu får jeg en exception.

Jeg har sammenlignet med lignenede løsninger og kan ikke identificere hvor forskellen ligger.(Bruger Visual Studio)

Kan nogen give et hint.

FEJLMEDDELELSEN;
System.Web.HttpException was unhandled by user code
  Message="Session state can only be used when enableSessionState is set to true, either in a configuration file or in the Page directive. Please also make sure that System.Web.SessionStateModule or a custom session state module is included in the <configuration>\\<system.web>\\<httpModules> section in the application configuration."
  Source="System.Web"
  ErrorCode=-2147467259
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2007 - 17:42 #1
den brokker sig over at sessions ikke er enabled hverken i web.config eller i siden
Avatar billede maude Nybegynder
19. maj 2007 - 18:03 #2
Det har jeg også læst mig frem til, men jeg ved desværre ikke helt hvad det vil sige.

På siden formoder jeg at det er følgende:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

men den er som på andre sider hvor jeg bruger sessionvariabler.

web.config er også ens så vidt jeg kan se.

Det har virket her og jeg ved ikke af at jeg har ændret noget. Kan det være et using derective jeg har slettet da jeg tilføjede et for at kunne bruge arrayList?
Avatar billede maude Nybegynder
19. maj 2007 - 19:03 #3
Øhh.....
Skrev noget i web.config, som var helt hen i vejret viste det sig, da jeg kørte programmet.

Slettede linien igen og nu har jeg ingen problemer mere.
Avatar billede maude Nybegynder
19. maj 2007 - 19:05 #4
;