Avatar billede caddylak Nybegynder
19. maj 2007 - 12:14 Der er 9 kommentarer

Automatisk upload af skærmbilled til webside

Hej

Kan jeg automatisk uploade et skærmbilled fra min lokale computer til min hjemmeside.

Jeg har et program kørende på min lokale maskine , dette skærmbilled ville jeg gerne uploade til min hjemmeside.
men kan det lade sig gøre ??

Venlig hilsen

Caddylak
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2007 - 12:51 #1
Er det et PrintScreen af programmet, du gerne vil have ud?
Avatar billede caddylak Nybegynder
19. maj 2007 - 13:05 #2
Ja, og det skal ske automatisk ca. mellem 1 - 5 min mellerum

:-)
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2007 - 13:09 #3
Uh, det er muligt, du kan finde et færdigt program, der gemmer et PrtSc efter et bestemt tidsinterval, men medmindre det er din egen hjemmesideserver, som programmet kører på, så kan det ikke gøres. Slet ikke med HTML. Det er muligt at lave billeduploads i ASP eller PHP, men ikke at lade hjemmesiden tage et PrtSc af et program på computeren, desværre.
Avatar billede caddylak Nybegynder
19. maj 2007 - 13:17 #4
Nej det er ikke min egen server, host = one.com
med hensyn til ASP & PHP er jeg hekt blank :-(

kan du uddybe det
Avatar billede swiatecki Novice
19. maj 2007 - 13:38 #5
Altså det burde være muligt - men dette ville nok kræve en asp.net løsning med en et klient-program kørende på din computer som så tog billedet og sendte det til et script på serveren(evt. via en webservice)
Avatar billede roenving Novice
19. maj 2007 - 15:43 #6
Du må kunne finde et Screenshot-program, der kan indstilles til at tage billeder med et fast interval, og derefter udføre en kommando med det nye screenshot, det kunne så være et batch-script, der via din FTP-ting uploadede det ...

-- men det har altså ikke rigtig noget med html at gøre ...
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2007 - 13:17 #7
<ole>

- og det har heller ikke noget med asp.net at gøre. Det kan skrives i (næsten) ethvert programmeringssprog  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede caddylak Nybegynder
21. maj 2007 - 15:06 #8
Hvor meget programering snakker vi om ?
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 19:13 #9
Lukketid?