Avatar billede joki Juniormester
18. maj 2007 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Async call

Hej

Jeg har en side, som loades asyncront, da der hentes data fra en webservice.

Hvor skal jeg placere mit kald til min webservice, hvis dette skal kaldes når siden er loaded/synlig
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:51 #1
prøv evt i:
protected override void OnLoadComplete(EventArgs e)
    {
        base.OnLoadComplete(e);
    }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:52 #2
Men hvis det er asynkront er det ikke nok at starte det i den metode. Hvordan starter du det asynkrone kald ?
Avatar billede joki Juniormester
21. maj 2007 - 11:50 #3
Som det er nu starte mit asynkrone kald ved tryk på en knap.

public void getWebData()
        {
            webservice_localhost.WebService1 lws = new webservice_localhost.WebService1();

            lws.HelloWorldCompleted += new webservice_localhost.HelloWorldCompletedEventHandle(ws_WebServiceCompleted);
lws.HelloWorldAsync();

        }

private void ws_WebServiceCompleted(object sender,webservice_localhost.HelloWorldCompletedEventArgs e)
        {

}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. maj 2007 - 19:39 #4
Jeg tror ikke du kan gøre det du gerne vil.
Eller rettere sagt jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.
Da når siden er færdig loadet så kan der ikke udføres noget aktivt på serveren fordi forbindelsen til serveren ikke længere er aktiv.
Avatar billede joki Juniormester
22. maj 2007 - 08:29 #5
ok, så er det jo på plads. Jeg lader lige spm. stå åbent lidt endnu, hvis der er andre der evt. har en løsning, men smid bare et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 19:28 #6
svar :)