Avatar billede bruger2004 Nybegynder
18. maj 2007 - 00:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskift SQL 2000 med SQL 2005

Hej Alle sammen,

Jeg har lige nogle spørgsmål og så mangler jeg lidt info/hjælp.
Jeg står overfor at skulle have vores MS SQL 2000 server opdateret/reinstalleret med MS SQL 2005.

1. Er der nogle problemer med at få kørt databaserne fra MS SQL 2000 over i en MS SQL 2005?

2. Er det muligt at gøre dette på en sådan måde at man genbruger hardwaren (altså først ekspotere/laver backup af databaser og så gendanner dem efter install af 2k5)?

3. Er der nogle store kombitilitets problemer med MS SQL 2005 i forhold til applicationer osv... ?

Nogen andre der  har lavet sådan en omgang eller ved om der er noget andet jeg skal være OBS på eller lign. mht. denne opgradering?

På forhånd mange tak!
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 01:06 #1
det eneste jeg har erfaret er at den er langsommere. jeg arbejder med så simple databaser at det nok ikke er den store hjælp, men jeg tog backup af min DB, opgraderede to 2005, og restorede - og nej, havde ingen problemer - det skal lige siges at jeg opgraderede pga. at den software der kører "ovenpå" krævede 2005 efter sidste version, og det vil jo så sige at den er skrevet til 2005...
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
15. september 2007 - 00:46 #2
hej benneharli,

beklager jeg ikke har fulgt op på dette spm. før nu, men havde set dit svar og har fået opdateret sql serveren.
Så jeg takker for dit indput, altid rat at vide inden man får i gang om alt går tabt i sådan en opgradering, fx. ved at en backup ikke er kompatibel med den nye version eller det der lign.

Smider du ikke et svar så skal du få point hurtigt (efter langtids venten).
Avatar billede benneharli Juniormester
15. september 2007 - 14:58 #3
Glad for at du kunne bruge det til et eller andet ;-)
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
16. september 2007 - 21:57 #4
jamen det var lige lidt godt information at vide en anden har fået det til at virke inde man sådan går igang.

Men du har hermed fået points. endnu engang beklager den lange svar tid.