Avatar billede heideman Nybegynder
17. maj 2007 - 22:12 Der er 6 kommentarer

Hvad gør jeg.

jeg skal til at købe videokamera men ved ik rigtig hvordan jeg skal vælge, hvilket mærke om det skal være med HDD osv.
nogen der kan komme med foreslag til mærker og modeller?
jeg skal til New York i slutningen af juni kna man med fordel købe det der er det sikkert osv.?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2007 - 23:26 #1
Hus at se efter at det er et PAL aparat du køber
Avatar billede gree Nybegynder
18. maj 2007 - 04:22 #2
Husk at Told og Skat ligger moms på dine dyre køb i udlandet.

Så du kan ikke bare impotere længere
Avatar billede twotimes Nybegynder
18. maj 2007 - 11:05 #3
køb det helt sikkert i usa. Ved ikke om det er ulovligt ikke at betale told eller hvordan, men jeg plejer bare at pakke tingene ud så de ikke ser helt nye ud. Dvs. lad være med at tage emballagen til kameraet med hjem.

ibtage-> Tror du man kan købe pal apparater i USA? Måske nogle der kan klare begge dele? Men hvis man alligevel kører filmen ind på sin comuter har det jo ingen betydning.

Jeg ville satse på et sony kamera til omkring 6000 kr, der optager i dv-cam format på dv bånd hvis det skal se lækkert ud. Et der optager på dvd´er hvis det bare skal være praktisk at bruge.
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2007 - 11:29 #4
jeg ville IKKE købe det i USA.

1 de benytter NTSC som tv system, og vi benytter PAL. (og de 2 er IKKE kompatible)
2 Garanti, der har du ingen af, hvis du har købt det i USA, og vil have lavet det herhjemme.
3 bare fordi du fører det ind på din computer, så vil det stadig være i "NTSC" formatete, og derfor kan du ikke være 100% sikker på du kan afspille det når du kommer hjem.
Avatar billede gree Nybegynder
18. maj 2007 - 13:20 #5
Et NTSC signal kan blive til et PAL signal. Det bliver bare ikke godt.

Jeg vil nok hellere købe i Tyskland end i USA.

Nogle firmaer giver garanti internationalt. Andre gør ikke.
Jeg købte en Sony diskman i 1996, da jeg var der ovre. Jeg fik den billiger, da de ikke skulle give garanti. Men de vil sælge, så stol ikke på sælgeren.
Desuden er opladeren en 130V og ikke 230V. Måske nogle har switchmode.
Der er meget du skal underøge.

Men hvis du kan købe et PAL så er det sikkert også dyrt, da de ikke sælger dem i USA. Eller også er det billigt, fordi de ikke kan komme af med dem :-)
Avatar billede gree Nybegynder
06. marts 2008 - 00:49 #6
??