Avatar billede set Nybegynder
15. maj 2007 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering af tekststrenge

Jeg har adgang til en sql-database hvori der bl.a. er gemt en dato i nvarchar format.
Spørgsmåler er nu hvordan jeg ved udtræk fra databasen kan sortere de enkelte records i dato orden.
Hvordan sorterer man tekststrenge når de er i formatet dd-mm-yyyy.
Jeg har ingen mulighed for at ændre formatet i databasen.
Avatar billede neoman Novice
15. maj 2007 - 21:03 #1
Du kaunne lave en kolonne med din tekstreng hvor den optræder i CONVERT - funktionen og på den måde få lavet din string om til datetime som du så kan sortere på
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa226054(SQL.80).aspx
Avatar billede set Nybegynder
15. maj 2007 - 21:46 #2
har du et eksempel
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
16. maj 2007 - 08:01 #3
order by convert(datetime, [DatoFelt], 105)
Avatar billede set Nybegynder
16. maj 2007 - 23:53 #4
mange tak for hjælpen
gider du smide et svar så er det dine point
Avatar billede set Nybegynder
28. maj 2007 - 17:08 #5
ingen svar lukker spørgsmålet