Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
12. maj 2007 - 17:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor ændrer jeg navne-servere på.mobi domæne

Jeg har lige registreret et .mobi domæne hos surftown, som jeg ønsker at flytte til et webhotel hos en anden udbyder (som ikke selv udbyder .mobi domæner.

Hvis der var tale om et .dk domæne, ville jeg ændre navne-servere hos DK-Hostmaster.
Hvad gør jeg med mit .mobi domæne. Findes der en officiel instans, som administrerer .mobi domæner i samme stil som DK-Hostmaster.

- Torben
Avatar billede triton Nybegynder
12. maj 2007 - 21:32 #1
Det er formentlig www.icann.org som administrerer .mobi domænet.

Men kan du ikke uddybe dit spørgsmål?
Det er ikke helt klart hvad du mener, du skriver "Hvis der var tale om et .dk domæne, ville jeg ændre navne-servere hos DK-Hostmaster"

Men du har jo brug for en DNS server som er authoritativ for dit .mobi domæne.

Hvis din nye udbyder ikke har dns registrering for .mobi domæner vil jeg forslå at du finder en DNS udbyder som kan hoste denne service for dig.

Vi bruger selv speednames, men der kunne jeg ikke finde .mobi men de har på www.easydns.com/ har dog ingen erfaring med dem.

Alternativt skal du beholde din dns service hos surftown hvis dette overhovedet er muligt?

Giver det mening? Ellers er du velkommen til at skrive.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
13. maj 2007 - 11:47 #2
.mobi administreres af "dotmobi" http://pc.mtld.mobi/

Man skal være registrar for at ændre dns-server, svjks.
Dvs. at du skal enten have Surftown til at udføre ændringen, eller du skal flytte domænet til en anden registrar.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
14. maj 2007 - 19:32 #3
Tak fo svarene. Surftown ordnede det på min opfordring indenfor 24 timer.