Avatar billede cgreisen Nybegynder
10. maj 2007 - 22:15 Der er 3 kommentarer

Ingen VPN-forbindelse, Cybercity Solo (ADSL2) med Zyxel router

Jeg havde indtil for nylig en ADSL forbindelse hos TDC. Den kunne jeg dog ikke få til at få VPN forbindelse til min arbejdsplads igennem. Derfor skiftede jeg til Cybercity Solo med en Zyxel Prestige 660R-61 router. I 2 måneders tid fungerede det fint med min VPN-forbindelse, men så (måske i forbindelse med firmware update), var der ikke hul igennem længere (fejl 800).  Man kan dog sagtens pinge VPN-serveren.  Min systemadministrator har undersøgt diverse netværkslogs fra Ethereal, og kan kun sige at pakkerne er korrumperede. Cybercity melder hus forbi og siger at de ikke blokerer noget som helst. Men når jeg pløkker min PC i en hvilken som helst anden forbindelse (nabo, hotel eller lufthavn) virker min VPN-forbindelse upåklageligt. Så et eller andet sted RJ45-stikket på min Zyxel-router og internettet går noget galt.  Og så bliver det ikke til så meget hjemmearbejde.
Avatar billede jarzom Nybegynder
25. juni 2007 - 16:52 #1
Hej.
Vi har(havde) samme problem, indtil vi downgradede firmwaren (ja, jeg skrev downgradede). Nu fungerer det hele fint og samtlige vore VPN-clienter kører fremragende :-) Du finder firmwaren her: ftp://ftp.zyxel.fi/P-660R-61/firmware

mvh
Glenn
Avatar billede cgreisen Nybegynder
26. juni 2007 - 09:06 #2
Tak, lav din kommentar om til et svar, så du kan få mine 30 points
Avatar billede jarzom Nybegynder
26. juni 2007 - 09:16 #3
Hej.
Vi har(havde) samme problem, indtil vi downgradede firmwaren (ja, jeg skrev downgradede). Nu fungerer det hele fint og samtlige vore VPN-clienter kører fremragende :-) Du finder firmwaren her: ftp://ftp.zyxel.fi/P-660R-61/firmware

mvh
Glenn