Avatar billede neoman Novice
10. maj 2007 - 18:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

UpdateStatus.Continue versus UpdateStatus.SkipCurrentRow

Jeg har et dataset med nogle tabeller som skal skrives tilbage til DB'en. Jeg vil få en fejl (optimistic concurrency) som jeg skal handle i Row_Updated eventet på adapteren (og kan vist godt finde ud af at skrive handleren)

Ved denne fejl, ønsker jeg at den pågældende række ikke skrives tilbage til DB'en (hvilket jo indgår per automatik), men at de resterende rækker i denne, og de andre tabeller, fortæstter med opdatering til/fra DB.

Efter at fejlen indtræder, kan jeg, for at fortsætte med de andre rækker, vælge :

UpdateStatus=UpdateStatus.Continue
eller
UpdateStatus.SkipCurrentRow

Dokumentationen er ikke ret klar mht til forskellen mellem de to.

Jeg ønsker at fortsætte opdateringen af de næste rækker, men den nuværende række som gav anledning til fejl, skal ikke gøre ligeså næste gang jeg forsøger at save datasættet, så på rækken i tabellen skal man vel køre AcceptChange , eller et eller andet , samt vælge den rette UpdateStatus.

Hvordan skal man gøre for at opnå det jeg ønsker ?
Avatar billede neoman Novice
10. maj 2007 - 19:11 #1
Det, jeg faktisk gerne vil have, er at den "fejlende" række i datasættet bliver erstattet af rækken fra DB'en.
Avatar billede neoman Novice
24. maj 2007 - 19:40 #2
pga manglende tilslutning til debatten er dette spørgsmål lukket:)