Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. maj 2007 - 17:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Google søgeoptimering

Hejsa...

Jeg skal til at lave søgeoptimering til en side og har dertil nogle spørgsmål.

1. Selvom der er flere hjemmesider som google kender til som linker til min hjemmeside, hvordan kan det så være at der ikke kommer noget frem når jeg skriver... link:www.MinSide.dk ??

2. Jeg har lavet en side, som linker til min egen hovedside. Men hvor er det så bedst, at jeg placere den henne? På et SUB domæne til hovedsiden eller på et helt andet domæne på en anden server for at google indeksere hovedsiden højest på Google?!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2007 - 18:23 #1
1. funktionen er defekt - brug yahoo i stedet

2. på et helt andet domæne på en anden server
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2007 - 20:21 #2
1. Det kan dervære masser af grunde til, siden er for ny, du bruger ulovlige teknikker (også uden at vide det) du har intet indhold (kun billeder eller kun flash) derer masser af muligheder og jeg kan ikke sige noget præcist uden at se siden. Funktionen virker fint med min side, prøv selv site:www.bufferzone.dk

2. på et helt andet domæne på en anden server og du skal også vide at et link ikke bare er et link, det er også væsentligt hvad den side der linker handler om og hvordan den er lavet

3. det er også meget vigtigt hvem du linker til. Det siger en masse om din side som bl.a. google bruger til at placerer dig i strukturen
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. maj 2007 - 20:39 #3
bufferzone >> SITE:www.minside.dk viker fint! Den finder flere og flere næsten hver dag! Det er LINK:www.minside.dk som ikke giver nogle hits på google!

Keysersoze >> Når jeg skriver link:www.microsoft.com på google så kommer der da 75.900 hits så det må da virke...?!

Jeg har prøvet på Yahoo.com at skrive http://www.minsiden.dk og der finder den ca. 80 inlinks...

Bufferzone >> hvis man laver en XHTML Strict fil, med korrekte META data: keywords, description osv. samt laver en tekst på fx. 300 ord med en fornuftig ordtæthed, så går jeg ud fra, at jeg er ved at være der??
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2007 - 20:46 #4
Tjaaaa man man kan ikke opsætte nogen regl så du kan sagtens skulle ud i mere og andet.

Glem Link:www... brug i stedet www.google.com/webmasters når du har bekræftet dit ejerskab af sitet kan du få genial statestik af både dine eksterne og indterne links helt ned til hvilke links der peget på hvilken side i detaljer
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2007 - 22:34 #5
altså - selve funktionen link: giver resultat, men det er ikke et resultat man kan regne med.

Søgeoptimering er mere og andet end bare at sætte én fil som beskrevet - først og fremmest har meta minimalt at have sagt (der er endda risiko forbundet med det hvis det bruges forkert). Det er hårdt arbejde som du nok kan læse mere om på bufferzones side eller i hans artikler her på siden.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
11. maj 2007 - 10:15 #6
Jeg har nu ikke tænkt mig at KUN at lave en enkelt HTML fil...men mange hundrede, med forskellige tekster, meta data osv...har læst en del om søgeoptimering også på bufferzones site og kan ikke se hvordan kan ellers skulle kunne forbedre noget?
Avatar billede keysersoze Guru
11. maj 2007 - 20:29 #7
så længe du laver html-sider til brugerne lige så meget som søgemaskinerne og ikke kun laver det med henblik på søgemaskinerne er det fint - men husk stadig at meta altså har meget meget lidt at skulle have sagt.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. maj 2007 - 01:09 #8
hej igen...ja altså i bund og grund er det jo for at opnå en bedre indeksering...men jo, jeg vil selvfølgelig prøve at gøre det så godt så muligt ihht. brugerne... men den enste måde google bot kan afgøre det på, at vel kun ved at tjekke, at det samme ord ikke står 100 gange i den samme tekst, samt at indholdet i sig selv giver mening og har relevans for det som den linket til (min hovedside)... I må meget gerne komme med andre tips, tricks og værktøjer :))
Avatar billede lilleweb Nybegynder
25. oktober 2008 - 18:35 #9
Hej hvis du stadig har problemer og mangler tips og tricks med din søgeoptimering har jeg skrevet en lille artikel her: http://www.lille-web.dk/sider/soegeoptimering.html
Derudover er Google altid en god kilde til svar.
En rigtig god artikel er denne: http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
Avatar billede Kristian Ole Rørbye Juniormester
03. juni 2010 - 07:35 #10
Fik du svar på de ting du spurgte om?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. juni 2010 - 20:47 #11
Ja har jo lukket for længe siden, men kan da altid bruge nyttige tips og tricks... ;-) I you got one...?