Avatar billede xereck Nybegynder
10. maj 2007 - 16:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig Partitions Tabel

Jeg har lige samlet en pc af nogle gamle dele, men under opstart får jeg beskeden "Ugyldig Partitions Tabel". Nogen der kan fortælle mig hvad der er galt/hvad det betyder?
10. maj 2007 - 16:32 #1
... er der i det hele taget noget instaleret på Harddisken ?
Avatar billede xereck Nybegynder
10. maj 2007 - 16:35 #2
Jeg er rimelig sikker på de ikke er helt tomme, men der er ikke installeret noget styresystem på nogen af dem.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
10. maj 2007 - 16:58 #3
Når en harddisk har mistet partitiontabellen, kan den ikke umiddelbart bruges.
Enten skal partitiontabellen genskabes, eller disken skal formateres.
Hvis du ikke har noget særligt på disken, er der ingen grund til at genskabe
partitionstabellen, fordi det er besværligt, med mindre, man har et specielt
program, som kan gøre det.
10. maj 2007 - 17:45 #4
... derfor kan du rydde HELT op på Harddisk med
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede rh3985 Nybegynder
10. maj 2007 - 17:53 #5
Det tager jo en pokkers tid med killdisk. Hvis der ikke er mistanke om
virus eller spyware, er det da hurtigere og nemmere at nedlægge partitionen
(partitionerne) og der efter lave nye. Der skal jo alligevel formateres.