Avatar billede ellyodd Nybegynder
09. maj 2007 - 15:19 Der er 5 kommentarer

Windows Firewall

Af en eller anden grund vil windows ikke fatte at jeg har slået den indbyggede firewall fra. Jeg har sat hak i "slået fra" og det hele, og selv når jeg har haft slukket computeren står den stadig som slået fra. Men min computer siger at den er slået til, i og med at jeg ikke kan bruge en masse programmer jeg før har kunnet bruge. Limewire, netradio etc. etc.

Der kommer ingen meddelelser fra windows firewall omkring at den blokerer noget, men det kan jeg se i selve programmerne - limewire har f.eks. et lille windows firewall-ikon nede i hjørnet.

Hvad gør jeg?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
09. maj 2007 - 15:32 #1
Her du kigget på fanen Undtagelser (der hvor du disablede firewall'en)?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
09. maj 2007 - 15:34 #2
Og du har selvfølgelig ikke installeret en samlet internet security pakke, f.eks. fra McAfee eller Norton?
Disse programmer har som oftest en firewall indbygget.
Avatar billede plx Nybegynder
09. maj 2007 - 15:56 #3
nu ved jeg ikke hvilken form for firewall detektion limewire laver, men firewallen kan også være ekstern i form af en router (kan løses med port forwarding, hvis du har kontrol over den) eler lign.
Avatar billede ellyodd Nybegynder
09. maj 2007 - 23:29 #4
dougheffernan - Jeg har allerede en firewall, Sygate, men windows har slået den fra tror jeg, kan slet ikke starte programmet der ellers har kørt helt af sig selv uden problemer i flere år.
Avatar billede langbein Nybegynder
10. maj 2007 - 09:53 #5
Jeg ville kjørt en online virusscan. Mange viruser/trojanere har nettop den egenskap at de kan sette virusprogrammer og personal firewalls ut av spill, samtidig som man går rundt i den tro at det hele er i orden, fordi man ikke får varsel om virus. Mener det at firewall ikkke kan settes til/fra er et nokså typisk symptom.