Avatar billede dalsgrd Nybegynder
09. maj 2007 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mortalitetsgraf (Kaplan-Meier)

Jeg har lavet en mortalitetsgraf (Kaplan-Meier-graf) i Excel - altså en graf der viser hvor stor en andel (på y-aksen) af en population, der har været udsat for en hændelse efter et givent tidsrum (på x-aksen).

Mit problem er nu, at Excel som standart forbinder datamærkerne med skrå streger (en lige linie fra punkt til punkt). I mortalitetsgrafer skal datamærkerne imidlertid forbindes med "trapper" (se et eksempel her: http://www.uab.es/uabdivulga/img/miastenia2.gif).

Hvordan får man Excel til at lave disse "trapper", og er det overhovedet muligt?

Niels
Avatar billede falster Ekspert
09. maj 2007 - 15:03 #1
Avatar billede dalsgrd Nybegynder
09. maj 2007 - 15:14 #2
Tak, men det er ikke helt sådan en graf jeg har brug for.

"Waterfall"-grafen er (så vidt jeg lige kan se) en slags blokdiagram, hvorimod jeg har brug for en kurve.
Avatar billede dalsgrd Nybegynder
31. juli 2007 - 21:16 #3
Der er vidst ikke nogen, der har et bud - jeg lukker tråden