Avatar billede dubbster Nybegynder
08. maj 2007 - 20:31 Der er 10 kommentarer

Ingen lyd og mikrofon fra front jack stik

Hvad kan årsagen til at der ikke er forbindelse fra min indgang til headset/mikrofon i front af PC være.

Så vidt jeg kan se sidder alt på sin plads i bundkort.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 20:51 #1
Har du set under kontrolpanet lydenheder? det kan være den er slået fra.
Det kan ses under lydstyrke.
Avatar billede dubbster Nybegynder
08. maj 2007 - 20:55 #2
Der ser ikke ud til at være mulighed for at frakoble noget der. Jeg har kontrolleret alt under indstillinger og der ser ikke ud til at være noget som kan forklare det.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 21:15 #3
Man kan slå microfon fra og til. Hvis den ikke ses findes den under "Indstillinger,
egenskaber" for oven.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 21:18 #4
Ps. Du har vel slået den til på headsettet:)
Avatar billede dubbster Nybegynder
08. maj 2007 - 21:38 #5
Ja, alt virker fra indgangen bag i PC´en uden problemer,
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 21:48 #6
Så kan det kun være ledningsforbindelsen til fronten, som ikke er sat rigtigt.
Avatar billede dubbster Nybegynder
08. maj 2007 - 22:15 #7
Har lige kontrolleret både placering og fastgørelse og alt er OK ?
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 23:16 #8
Min konstatering var rent logisk. Når det kører som det skal fra bagsiden,
må der nødvendigvis være noget galt med tilslutningen til fronten. Medmindre
der er fejl i bundkortet. Men ok, når du har konstateret at alt er i orden,
i følge manualen, er det desværre svært at se hvad du mere kan gøre. Men
fejlen må være i ledningerne eller hardwaren.
Avatar billede dubbster Nybegynder
09. maj 2007 - 07:20 #9
Hej igen

Har endelig løst det. Viste sig at der i BIOS skulle ændres i front panel indstillinger fra HD audio til AC97 type. Herefter virker front panel fint.

Tak for buddene.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
09. maj 2007 - 11:51 #10
Fint du fandt ud af det:)