Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. maj 2007 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradere SQL Server 2000 til 2005

Jeg søger artikler og lign. ang. hvilke forholdsregler man bør tage i forbindelse med opgradering af SQL Server 2000 til 2005.
Da vi, for en periode på op til et par mdr., ønsker at have SQL Server 2000 kørende sideløbende med 2005, vil vi høre om det er muligt at lave en eller anden form for data replikering de 2 servere imellem.
Skal 2005 installeres på separat hardware (midlertidigt) eller på samme box som 2000?
Det der bekymrer os mest er at det ikke er muligt at "ned-gradere" en 2005 til 2000, derfor årsagen til en 2000 på "stand-by" i en periode.
Avatar billede mainz Nybegynder
08. maj 2007 - 17:15 #1
"Det der bekymrer os mest er at det ikke er muligt at "ned-gradere" en 2005 til 2000, derfor årsagen til en 2000 på "stand-by" i en periode."

Du kan overføre tabeller, SP, triggers og lign., så det er muligt.

Jeg har tidligere haft en MSDE kørende sammen med en SQL-Express, og det voldte ingen problemer; generelt tror jeg dog ikke, at det er anbefalelsesværdigt.
Avatar billede mainz Nybegynder
10. maj 2007 - 13:29 #2
http://searchsqlserver.techtarget.com/expert/KnowledgebaseAnswer/0,289625,sid87_gci1218944,00.html

det lader ikke til, at der kan opstå problemer ved det. bemærk, at jeg heller ikke har oplevet nogle ved at have kørt SQL 2000 og 2005 samtidig på en 2003 server.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
19. juni 2007 - 11:01 #3
Som dit link beskriver, var der nogle problemer når 2000 installeres EFTER 2005. DLL filer bliver overskrevet af gamle versioner.
Det tilsvarende gør sig gældende når man installerer 2000 først og 2005 bagefter, så er de gamle DLL filer overskrevet af nye (på trods af at de 2 installationer er i hver deres mappe!
Og netop derfor er der problemer hvis man afinstallerer 2005'eren.
Så skal 2000'eren installeres igen.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2007 - 11:12 #4
SQL Server 2005 installeret side-by-side med 2000 - databaserne er næsten alle migreret.
Eneste problem der har været, bortset fra irritation over den nye SSIS, samt manglende mulighed for at redigere pakker direkte fra Management Studio (de SKAL en tur over i Business Intelligense!), er at installation af SP 2, i følge Microsoft's hjemmeside, skal bruge ca. 700 MB fri plads for at kunne installerer - jeg havde 900 MB fri og alligevel kan den ikke installere fra Client Tools og resten og det er komponenter man IKKE kan fravælge! :(

Så p.t. står jeg med en SSIS der siger "No such interface supported" når jeg forsøger at connecte med Management Studio!
2 mulige løsninger er at enten
"Fjerne SP 2 (hvilket ikke kan lade sig gøre - man kan fjerne HELE SQL Server 2005 eller intet!)"
eller
"Frigøre noget mere plads på disken/repartitionere"
:(

Men én god ting ER der dog kommet ud af migreringen - jeg er ikke SÅ irriteret over SSIS og Business Intelligence Studio som jeg var for 2 mdr. siden!! :)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2007 - 11:12 #5
Læg et svar mainz, så jeg kan lukke spørgsmålet igen.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
20. august 2007 - 15:13 #6
*