Avatar billede jacobsen86 Nybegynder
01. juni 2001 - 08:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spil

Jeg har WinMe. men jeg har tænkt mig at skifte til win2k!! Men jeg spiller rimeligt meget´og jeg har hørt at Win2k, ikke er så godt til at spille i!!
Avatar billede jaqalou Nybegynder
01. juni 2001 - 08:27 #1
det eer korekt

win2k har problemmer med at køre ældre dos spil.

nogle nyere spil.

dog kan de fleste spil. køres der er 1/2 år gamle

det har jeg ikke haft særlig mange problemmer med

men jeg vil anbefale at du beholder Me hvis du spille rigtig meget.

m.v.h

jaqalou
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 08:30 #2
Mange spil kører fint på windows 2000, men ellers kan man teste det med et lille program som ligger i supportmappen på windows 2000 Cd-en
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 08:31 #3
Jeg har endda oplevet spil, som kører bedre under windows 2000. windows ME ja det system er snart yt, da det ikke har levet op til MS forventninger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 08:39 #4
jacobsenpå86>Der var du lidt for hurtig på aftrækkeren, du skulle ha\' ventet med at give point.
Jeg ville nemlig ha\' foreslået win98, så havde du 3 forskellige løsninger og så kunne vi ha\' fået 10 point hver ;o)

Al den diskussion om, hvilket OS der er bedst til spil er et strid om kejserens skæg ;o)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2001 - 08:44 #5
Til gengæld virker det nye windows XP som er på trapperne meget lovende ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 08:49 #6
kharder> En eller anden skrev i går, at XP (xtra problems) ville kræve endnu større resourcer end win2k, er det ikke rigtigt?
Avatar billede jaqalou Nybegynder
01. juni 2001 - 08:51 #7
jeg har prøvet winxp

jeg syntes at det køre meget godt. også til spil.

jaqalou
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juni 2001 - 16:43 #8
retaxes >>
ja det er rigtigt at xp bruger mange flere resourser end win2k .. det er ihvertfald min erfaring ... jeg har selv kørt det på alle mine maskiner og på venners .. flere forskellige systemer som alle har fundet det lidt for krævende i forhold til hvad du får ud af det ..

i starten var xp rimlig ustabilt men det kører efterhånden lige så stabilt som win2k og driver problemer er der ikke så mange af ... det var noget værre at køre win2k beta ..

jeg kørte xp build 2475 ind på en duron 600 med 256 mbram .. og der kørte det ikke særligt fedt ...
på en 1200 med 392mbram fungerer det men man kan stadig mærke at det er mere krævende .. så indtil videre holder jeg mig til win2k ..

og hvad angår spil som dette spm drejer sig om så skulle det ikke være noget problem medmindre du vil spille gamle spil .. de fleste spil der bliver lavet nu er understøttet .. og hvis de ikke er det nu bliver der sikkert lavet en patch fra enten producenten eller MS ..eller en 3. part
jeg får ca 20 nye spil om ugen og det er de færeste der ikke kan køre på min comp ..
og ja counter-strike kører osse fint på win2k :) ..
Avatar billede blackbird Nybegynder
01. juni 2001 - 20:27 #9
Du skal nok have nye driver til dit grafikkort
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. juni 2001 - 04:17 #10
nej det tvivler jeg paa .. kører med de nyeste drivere til mit geforce2 gts og det samme med mit voodo 3 3000 .. xp er bare tungere at køre ..