Avatar billede spectual Nybegynder
01. juni 2001 - 01:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

BSP -> 3D Studio

Hvordan kan det lade sig gøre at få en .BSP (Quake 2 map format) fil ind i 3D Studio?
Avatar billede nkuga Nybegynder
01. juni 2001 - 11:19 #1
Er det noget du VED man kan ??. I min 3D studio \"bibel\" står der at .3ds, .prj, .ai, .dwg, .dxf, .ige, .igs, .iges, .shp , .shp, .stl, .wrl, .wrz filer er de eneste man kan importere i 3D studio !!
Avatar billede spectual Nybegynder
01. juni 2001 - 11:27 #2
Man kan jo altid få fat i et plugin og få flere formater....

Det er ikke et krav, at man skal kunne gøre det i 3D studio max; jeg leder bare efter en løsning.

Så det kan være (sorterét efter hvad der er bedst):

1) Et plugin til 3D studio Max r3
2) Konverter program
3) Dokumentation til .BSP filer
4) Anden løsning
Avatar billede cheater Nybegynder
04. juni 2001 - 14:36 #3
Du kan få programmer til at lave baner i quake og andre 3d spil... - nogle af disse programmer kan importere .3ds - filer, så det kan godt være at du kan finde et der også kan exportere til .3ds...

- du kan sagtens finde noget om .map specs, og du kan få programmer der kan convertere .map til bsp...

- check http://www.planetquake.com
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
10. juni 2001 - 01:29 #4
Du kan ikke rigtig bruge 3dMax til at lave .bsp filer. Bsp filer indeholder nemlig også info som selve spillet skal bruge. Hvor man starter lys osv. Jeg laver selv CS baner og lidt mod. Jeg bruger Worldcraft. 3dmax er et annimations program. Kan ikke bruges til at lave baner. Men hvis du vil lave dine egne våben til CS eller HL, eller hvad du nu laver, kan du sagtens bruge 3dmax. =)

Johannes www.OWD.dk
Avatar billede spectual Nybegynder
11. juni 2001 - 10:16 #5
sharkmeat >> det er jo den anden vej. Jeg skal have banerne ind i 3dsmax og ikke ud.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
11. juni 2001 - 12:30 #6
Jov. Men ser du. 3dmax er ikke lavet til at lave baner. Worldcraft er meget bedre. Det tager 10 min at lære det. Du kan downloade worldcraft på fileplanet.com , søg efter worldcraft og tag 3.0 det er den nyeste. Det er Valve, dem som har lavet half-life der laver Worldcraft =)

Jeg kender nogle vildt seje tut sider.
Avatar billede spectual Nybegynder
11. juni 2001 - 12:33 #7
*suk* Jeg prøver som sagt ikke at *lave* baner; jeg prøver at få *færdige* baner *ind* i 3d studio max.
Avatar billede spectual Nybegynder
11. juni 2001 - 12:34 #8
Jeg ved da godt at WorldCraft er *programmet* at lave baner i. Ikke noget nyt.
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
12. juni 2001 - 19:36 #9
ok. Det er svært. For bsp baner har ikke sammen referancer som 3dmax. I en bspfil/bane er der ikke punkter og streger mellem dem som i 3dmax. En bspfil består af objekter. Firkanter og 3kanter. Jeg har et program som kan hacke en bsp fil, og lave den om til en map fil. Men jeg er sikker på at når du henter den map fil ind i 3dmax, vil al den anden informations som ligger i bsp-filen ( spiller startsted osv ) få 3dmax til at opfatte indholdet som ugyldig map fil =(

Men fortæl mig hvad du skal bruge det til, så kan vi måske finde en anden måde at gøre det på. =)

Johannes
Avatar billede spectual Nybegynder
13. juni 2001 - 09:39 #10
hvis det er rigtigt, at man kan hente map filer ind i 3d studio max, så er der en god chance for at det lykkedes. Hvis du nogensinde har kigget næmmere på en map fil, vil du finde ud af at det er rent tekst. Der findes også gode beskrivelser af map-formatet (har fundet nogle).

Kunne du ikke sende mig det program på spectual@gmx.de og lige droppe en kommentar her når du har gjort det?
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
14. juni 2001 - 10:14 #11
Det at map består af ren tekst er lige det jeg mener. Mapfilen kommer til at indeholde info om ting som max ikke kender. Men jeg kan da godt sende det program =)
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
14. juni 2001 - 10:20 #12
Mail under way man
Avatar billede spectual Nybegynder
15. juni 2001 - 10:02 #13
hmm... den er ikke kommet endnu?
Avatar billede spectual Nybegynder
25. juni 2001 - 09:42 #14
har ikke modtaget filen - så svaret afvises
Avatar billede spectual Nybegynder
25. juni 2001 - 09:42 #15
ingen fornuftige bud