Avatar billede koldstar Nybegynder
05. maj 2007 - 19:19 Der er 1 løsning

iframe og seo

Hej

Jeg har fået til opgave at sætte noget baggrundsmusik ind på en hjemmeside for en kunde og er i den forbindelse nød til at bruge en iframe, da lyden ikke må stoppe når man skifter side.

Men hvordan er dette i forhold til søgemaskinerne? Kunden har i forvejen et godt optimeret site som ligger godt placeret og det vil jeg jo helst ikke ødelægge. Min plan var derfor at kopiere den gamle index fil over i en ny indexfil (_index.html). Index filen indeholder nu kun en iframe men med den gamle fil som kilde så udseenet ligner den gamle side... De allerede indexerede sider vil derfor stadig kunne findes på deres gamle placering af søgemskinerne. Hvis jeg så udover iframen lave et link i bunden af siden som linker til den gamle indexside, med tekste "no frames" vil søgemaskinene vel stadig kunne finde indholdet selvom de starter i roden af domænet.
Vil dette have indflydelse på deres nuværende placering?
Avatar billede w13 Novice
27. maj 2007 - 01:07 #1
Jeg ville i hvert fald nok passe lidt på med det.
Hvad med en popup, så brugeren også selv kan vælge/fravælge musikken?