Avatar billede nakhaii Nybegynder
04. maj 2007 - 16:24 Der er 3 kommentarer

Brugertest af hjemmeside

Hej Eksperter,

Jeg er i gang med mit eksamensprojekt i IT A, og jeg har to hjemmesider jeg skal have lavet brugertest af, men jeg ved ikek hvilken form for brugertest jeg bør vælge (Vil gerne høre ris og ros ved de forskellige metoder).

Når man laver en brugertest skal der jo laves nogle spørgsmål - Er der nogen som ligger inde med noget generelt omkring dette. Jeg er lidt på bar bund med hvad man bør gøre ved spørgsmålene - de skal jo stilles således at de ikke kan misforståes.

// Nakhaii
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2007 - 16:29 #1
Action. (Eks. Klik på linket "Hjem")
Forventet resultat. (eks. Man bliver redirectet til index-siden)
Faktiskt resultat. (eks. Man kommer til en anden side end tänkt)
evt kommentar. (eks. Det er svärt at finde linket)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2007 - 16:31 #2
Og så laver man jo testen efter de krav der er stillet.
Avatar billede nakhaii Nybegynder
04. maj 2007 - 16:36 #3
Øhh.. Du har ikke et brugertest skema liggende ?