Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 08:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skadelige portaler?

Nu har jeg efterhånden hentet en del viden hos jer kloge hoveder herinde - lækkert med sådan et sted.

Men stadig kan jeg undres over nogen ting...

Jeg er webmaster for en side som faktisk lå ret godt placeret, som nr. 3 på google ud af ca. 1.180.000 resultater, når man søgte på et bestemt søgeord eller to.
Efter at jeg har tilmeldt den til nogle portaler, er siden forsvundet fuldstændig fra google.
Jeg kan da stadig finde den ved at taste url'en, så den er vel ikke bannet af google ?
Nogle af de andre undersider, som lå på side 2, 3, og 4, er også forsvundet.

Nu er mine spørgsmål så:
Er nogle portaler direkte skadelige ?
Hvis - kan man så gøre andet end at afmelde siden igen fra de forskellige portaler ?

I kan se nærmere her om, hvilken side det drejer sig om: http://www.nyttigt-stof.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. maj 2007 - 09:33 #1
Du kan chekke her: http://www.selfseo.com/google_ban_tool.php om sitet er banned hos google

Omkring linkning, så er det ikke tilfældet.... Læs mere her: http://www.eksperten.dk/artikler/872

Prøv at køre dit site igennem denne tool: http://www.advertises.eu/linkchecker/ (Husk at rette max pages til nogle tusinde, eller noget lign)
Så vil du se at dit site er meget belastet af links der ikke virker, og det bliver du straffet hårdt på..... (Jeg ved ikke hvorfor den medtager pdf-filer som broken, men det er ikke tilfældet.... Husk at chekke links'ene)

Installer google toolbar, og besøg de links som link-chekkeren finder, og se om Pagerank-feltet i bar'en er grå.... Så skal du fjerne links'ene....

Nope.dk er ikke banned, så det link behøver du ikke slette
Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 09:54 #2
Tak - vender tilbage når jeg er igennem det...
Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 10:16 #3
Den med pdf-filerne er da, som du selv siger, mystisk - og den er grå ???

Jeg kan da godt se at de links der ligger på print siderne ikke dur, men der har de faktisk ligget ret længe.
Er det noget nyt at google straffer for det?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. maj 2007 - 10:30 #4
Nej jeg tror ikke det er noget nyt, men det er fakta....
Links til pdf-filer skal du ikke slette.... Det er links til eksterne sider du skal chekke....

Du skal (bør) kontakte alle interesante sider her http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-14,GGLG:da&q=links+psykisk og sørge for at de har dit link på deres link-side.... Evt. mod at du også linker til dem

Søg også på andre ord der relaterer til dit site

Skal til konfirmation nu, og vil ikke være på eksperten før søndag eller mandag.... God fornøjelse så længe
Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 10:33 #5
Men jeg kommer lige til at tænke på, at min robots.txt fil skulle faktisk forhindre google i at indexere print siderne.

Pdf-filerne har ligget på siden i jeg ved snart ikke hvor længe.

En helt anden ting er, at sidens pagerank for bare ca. 14 dage - 3 uger siden, lå på 3. Nu ligger den nede på 2.

Så jeg forstår simpelthen ikke en dyt....
Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 10:35 #6
Ok - tak foreløbig :D

Og god weekend...
Avatar billede sobr Nybegynder
04. maj 2007 - 14:19 #7
Jeg har lige afprøvet min egen erhvervsside i http://www.advertises.eu/linkchecker - og der har jeg det danske bogstav ø i næsten alle mine filnavne - og de vises som grå i google toolbar. Jeg troede det var ok at bruge danske bogstaver - det er da noget bufferzone siger ok for...
Der er jo også ø i pdf-filerne som blir vist som broken...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. maj 2007 - 09:18 #8
Hej Sobr... Lige en hurtig kommentar inden jeg går ind og sover videre (tømmermænd)

Google banner ikke enkelte sider på et domæne.... Er en enkelt side på et domæne grå i toolbar, så er det kun fordi den ikke er kendt af google, eller måske fordi det er en speciel side som f.eks. pdf-filer.... (Jeg ved ikke lige her og nu om pdf-filer tildeles PR, men det tror jeg nu nok de gør)

Finder linkchekker alle links med æ,ø eller å på et domæne, og påstår at det er broken links, men siderne eksisterer, så er det linkchekkeren der er noget galt med...

Jeg vil give bufferzone ret i at brugen af de danske bogstaver er noget der skal udnyttes hvis webhotelet kan klare det....
Avatar billede sobr Nybegynder
05. maj 2007 - 13:03 #9
"Men jeg kommer lige til at tænke på, at min robots.txt fil skulle faktisk forhindre google i at indexere print siderne"
Det er jo noget sludder jeg har skrevet, for selvfølgelig er der et link på hver side til print.

Eksterne links er ok.

Men jeg forstår bare ikke, hvorfor siden er gået ned i PageRank ???
Der må da være en grund.
Avatar billede sobr Nybegynder
05. maj 2007 - 13:04 #10
Og at den er forsvundet fra google's index ???
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. maj 2007 - 10:25 #11
Årsag nr1 til at du ikke ligger højt er HELT KLART at google ikke har nogen registredede links til din side: http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-14,GGLG:da&q=link:http%3a%2f%2fwww%2ebe%2dyou%2edk%2f

Udover ovenstående måde at finde linkpartnere (04/05-2007 10:30:56), kan du også søge på dine nøgleord, og finde de sider der ligger højest. Lav derefter en søgning på hvem der linker til dem, (hvilket du gør sådan her: http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-14%2CGGLG%3Ada&q=link%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.bedrepsykiatri.dk%2F&btnG=S%C3%B8g&meta= ) og sørg for at disse sites også har dit link på deres sider....
For folk som ikke kender til seo, er det svært at forstå vigtigheden i linkbuilding, men det er 1/3 - 1/10 af en net-virksomheds arbejde.
(Jeg har købt mig til det, og betaler 3-4.000 pr. mdr. for links)

Men jeg forstår ikke hvorfor du på f.eks. på http://www.be-you.dk/print/krop_kost_og_foelelser_print.htm har et link til http://www.be-you.dk/print/krop_kost_og_foelelser.htm som ikke eksisterer.....
Hvis ikke det er noget rent teknisk, som ikke kan rettes, så skulle du tage at slette dem, da det jo hverken er brugbare links for brugere eller søgemaskiner...

Google's job er at finde brugbare links, og hvis dit site er fyldt med links til ikke-eksisterende sider, så er dit site ikke en ret brugbart link, og så vil du blive placeret langt nede uanset hvad du har skrevet i din robot.txt
Avatar billede sobr Nybegynder
06. maj 2007 - 20:16 #12
Hvis du søger på http://www.google.dk/search?hl=da&q=www.be-you.dk&meta= uden http://, vil du se, at der faktisk er nogle som linker.

Jeg kan godt se at det ikke er så godt med døde link - troede dog ikke google straffede for det.
Avatar billede sobr Nybegynder
06. maj 2007 - 21:17 #13
eric-pedersen - jeg vil sige mange tak for din hjælp - jeg har endnu en gang lært noget - og så har jeg nok efterhånden set logikken i, at andres link til min side ikke kan skade mig.

Har allerede kontaktet de første par stykker med hensyn til link. Så afventer jeg lige og ser hvad der sker.
Avatar billede sobr Nybegynder
06. maj 2007 - 22:18 #14
Woow - nu ligger siden igen pludselig på første side som nr. 2 ved søgning på stress behandling....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. maj 2007 - 08:49 #15
Det var rart....
Men du skal nok ikke tillægge det der er blevet gjort nu, som noget der er skyld i at det er gået bedre.... Google vil af og til lade sider komme op og ned, og jeg kan se at den omtalte side med stress behandling ikke er blevet gennemgået af google siden d. 24. April

Husk når du bytter/tilmelder link altid at bruge det samme link. (http://www.be-you.dk og http://be-you.dk er for google 2 forskellige sider)

Men glædeligt at kunne hjælpe, og tak for point :-)
Avatar billede sobr Nybegynder
07. maj 2007 - 10:13 #16
Nej, jeg er godt klar over at link-tilmeldingen nu, ikke er grunden. Sådan noget tar tid  ;D

Jeg har bare ikke oplevet før, at sider er forsvundet i så lang tid fra en placering - men det kører jo igen nu.