Avatar billede nikolai19 Praktikant
03. maj 2007 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man få tekst til at ændre sig i flere tegninger? (ADT

Hej eksperter...

Vi sidder og arbejder på et skoleprojekt, hvor vi projekterer et kontorbyggeri.

Vi sidder så bl.a. med nogle tegninger, som der er knyttet noget beskrivelse til. Denne beskrivelse er identisk på nogle af tegningerne og nu vil vi gerne få det til at være sådan, at når vi ændrer teksten i en tegning, så ændrer den sig også i de andre tegnigner. Er det muligt og hvordan gør man?

Det kan så lige nævnes at det er ADT 2006 vi sidder med.

På forhånd tak!
Avatar billede mwhas Praktikant
03. maj 2007 - 16:01 #1
Hej Nikolai19

Jeg ville bruge wblock og Xref

1. Skrive wblock der kommer en boks frem med forskillige muligheder.

A.  Base point = point hvor 0,0,0 ligger vælge et sted på tegningen, som altid er der så vil noten altid ligge det samme sted :)

B: Objects = vælge det der skal være i blokken og sæt fluebenet i Delete from drawing.

C: Destination = vælge et sted hvor filen skal ligge, så den er nem af finde og et navn fx. note1

2. Tryk OK

3. Skrive xref, man kommer ind i Xref Manager

4. tryk på Attach og find note1

5. tryk ok

6. vælge det base point du valgte i wblok

7. åben en anden tegning og lave trin 3-6

8. åben tegnen note1.dwg tilføj noget teksk og tryk gem

9. hop over på en af de tegninger hvor du indsat note1 nu skulle ADT komme og sig af der er komme ændre i note1

håber du/i kan forstå min guide :)

/mwh
Avatar billede nikolai19 Praktikant
03. maj 2007 - 16:17 #2
Tak for det! Det var præcis det vi skulle bruge!

Hvis du kaster et svar får du dine point
Avatar billede mwhas Praktikant
03. maj 2007 - 16:26 #3
Jamen super

Hvis I har andre problem vil jeg da rigtig gerne hjælpe jer.

MSN: fox_mjwh@hotmail.com