Avatar billede haz Nybegynder
02. maj 2007 - 01:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ændre data inden udskrift i gridview

jeg har en database som indeholder 2 felter 1 som fortæller om det er en singlebruger defineret som 1 eller 0 og en anden der indeholder antallet af brugere hvis det ikke er en singlebruger
(0 ved singlebruger) jeg kan ikke ændre i db pga anden kode.

jeg skriver nu dataene ud i en dataview dvs der kommer til at stå
    single| antal
        0  |  4
        1  |  0

men jeg ville gerne have der stod
    single| antal
          |  4
        *  |  1

eller lign.

nogen ideer derude ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 08:35 #1
Jeg er lidt forvirret over hvad du mener.
De 1 tal du viser i eksempel 2 hvad symboliserer det ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 08:35 #2
Hvordan udskriver du tallene i dit gridview?
Avatar billede haz Nybegynder
02. maj 2007 - 15:50 #3
jeg udskriver dem bare ved at fylde dataene i en adapter og binder dem til gridden

det jeg gerne ville ændre på er at hvis der under antal står 0 betyder det at der er 1 bruger så det skulle den jo gerne vise !
Avatar billede neoman Novice
02. maj 2007 - 16:11 #4
Du kan lave dig en handler: for DataBound eventet, hvor du så kan løbe hele kollektionen igennem og rette det du ønsker, eller RowDataBound, som bliver kaldt hver gang en række har fået data - derinde kan du så få fat i data og modificere dem efter ønske.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 19:24 #5
Der er en mere simpel måde hvis du bruger itemtemplates med dit gridview.
asp:GridView ID="grdProductAddOn" DataKeyNames="ProductUniqueID"

                AutoGenerateColumns="true" ShowFooter="false">
                <Columns>
<asp:TemplateField HeaderText="Product">
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label ID="lblProductName" runat="server" Text='<%# ModificerData(Eval("Productname").ToString()) %>'></asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                    </asp:TemplateField>
  </Columns>
            </asp:GridView>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 19:25 #6
Så laver du en funktion i din codebehind:
protected string ModificerData(string str)
{
  return str+"Det virker";
}
Avatar billede haz Nybegynder
04. maj 2007 - 01:47 #7
jeg har arbejdet med din løsning dr_chaos    men min version opretter en ekstra coloumn med de ændrede data

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server"  BorderWidth="1px" CellPadding="3" DataKeyNames="antal_loeb" AutoGenerateColumns="true" ShowFooter="false">
<Columns>
<asp:TemplateField HeaderText="antal_loeb">
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label ID="antal_loeb" runat="server" Text='<%# ModificerData(Eval("antal_loeb").ToString()) %>'></asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                    </asp:TemplateField>
</Columns>
</asp:GridView>

og codebehind
protected string ModificerData(string str)
        {
            if (str == "0")
                str = "1";
            return str;
        }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. maj 2007 - 17:01 #8
AutoGenerateColumns="true" skal være:
AutoGenerateColumns="false"
Avatar billede haz Nybegynder
05. maj 2007 - 05:33 #9
ja så kommer det redigerede tal frem ,men hvis man har andre data der vises i samme grid forsvinder de.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. maj 2007 - 07:07 #10
Så indsætter du boundcolumns:
<Columns>
<asp:BoundColumn DataField="DitFeltNavn1" HeaderText="Test" />
<asp:BoundColumn DataField="DitFeltNavn2" HeaderText="Test" />
<asp:TemplateField HeaderText="antal_loeb">
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. maj 2007 - 07:09 #11
DataField indeholder f.eks. kollonne navn fra en database eller et property fra en klasse.
Avatar billede haz Nybegynder
06. maj 2007 - 00:55 #12
nice
svar og få dine point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. maj 2007 - 08:15 #13
svar :)