Avatar billede janemil Nybegynder
01. maj 2007 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Robot.txt - allow filer efter generel regel

User-Agent: *
Disallow: /*.gif$
Disallow: /*.pdf$
Disallow: /*.jpg$
Disallow: /*.jpeg$
Disallow: /*.exe$

Har 4 PDF'er jeg gerne vil have indexseret. Kan ikke finde hvordan jeg lave allow efter generel Disallow.
Avatar billede janemil Nybegynder
01. maj 2007 - 15:28 #1
Sådan?
Allow: /forsikringer/veteran2007.pdf
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. maj 2007 - 21:05 #2
Ja det ser rigtigt ud.

Men så vidt jeg ved, er det kun googlebot der understøtter det.
Avatar billede janemil Nybegynder
03. maj 2007 - 08:31 #3
>understøtter det.
Understøtter hvad?

Disallow: /*.pdf$ ?
Eller Allow.

Men som sådan er det fint nok det kun er google. Pt er det den eneste som giver ordentlig traffik.

Ligger du lige svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. maj 2007 - 09:24 #4
Så vidt jeg ved, er det kun Google der understøtter wildcards ved Disallow og bruger Allow.

Så skulle det fx have været rettet mod en anden robot, ville det være nødvendigt at lægge alle filer, der skulle ignoreres i samme mappe (eller liste dem en efter en) og så Disallow denne mappe (eller hver enkelt fil).

Alt andet vil så være tilgængeligt for robotterne.