Avatar billede mummikiks Nybegynder
30. april 2007 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Niveauer og google

Hej Experter

Jeg har tidligere haft min side lavet således

www.mitdomæne.dk/Dansk/sjov/fladskaerm/index.php

Jeg synes blot at have registret at google har ændret sin indexering af min hjemmeside. Sider ude på det trejde niveau vises ikke rigtigt mere, selvom jeg har uploaded mit sitemap.xml.

Får man bedre placering, hvis man ikke anvender min mappestruktur, men i stedet ligger dem helt ud i toden eller blot et niveau inde?
Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2007 - 22:15 #1
jo flere niveauer jo mindre relevans - men derfor bør siderne nu stadig blive indexeret og vist.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2007 - 22:15 #2
smid et link til din side...
Avatar billede mummikiks Nybegynder
30. april 2007 - 22:33 #3
Er desværre lige ved at skifte webhotel, så siden er lige nede. Men Hvis man ønsker siden vidst øverst på google, så er det bedst at have www.mitdomæne.dk/menupunkt.php?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2007 - 08:26 #4
Du bør også være opmærksom på at google ikke "måler" niveauer efter dybde i biblioteksstruktur, men efter hvor mange klick nede siden ligger. Du kan med andre ord sagtens have en side liggende i roden, der opfattes som liggende 8 niveauer nede.

Alle dine sider bør kunne nås med max 3 klik med musen og alle dine sider bør have mindst 3 andre sider der linker til dem

Et rigtig godt værktøj er http://www.google.com/webmasters der, når du har bekræftet at du har ejerskab over siden, kan sige en masse om både din interne og externe linkstruktur
Avatar billede mummikiks Nybegynder
01. maj 2007 - 17:45 #5
Hej Bufferzone

Jeg anvender faktisk google webmasters og uploader derigennem mit sitemap. Angående de 3 link du foreslår, er det så eksterne eller interne links? og er et klik inde bedre end 3? Jeg har nemlig sådan en sprogvalg side allerførst...
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2007 - 18:54 #6
En sprogvalg side kan udgøre et problem hvis der skal foretages aktive valg f.eks. via popup bokse eller drop down menuer og den slags, sådan nogle kan botten nemlig ikke rigtig komme forbi. Du skal også være opmærksom på at sprogvalget sænker det hele mindst et niveau og det er ikke en fordel.

En anden løsning kunne være at måle på browsersproget, men dette skal også gøres ordentligt for ikke at ødelægge lige så meget.

De 3 links er internt, altså fra når botten rammer forsiden, Mht dybe links, dvs externe links der rammer undersider, så er de efter min mening en står fordel, da de giver botten mange veje ind i dit site og gør det hele mere tilgængeligt
Avatar billede mummikiks Nybegynder
01. maj 2007 - 19:16 #7
Min sprog side er blot to normalle tekst-links, som henviser hhv til den engelske og danske side. Alle mine sider ligger med sprogsiden 3 klik fra den første side (sprogsiden). Vil det være en fordel på google kun at have to klik ind til mine sider? her tænkes ikke på brugervenlighed, men udelukkende googles indeksering.
Jeg takker igen for den gode debat.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. maj 2007 - 19:34 #8
Det korte svar er ja, google kan bedst lide flade strukture, men så vigtigt er det heller ikke. Hvis f.eks. valget står mellem at lave strukturen et klik fladere og at skrive noget mere indhold, så er valget helt klart, skriv mere indhold, men hvis det ikke betyder noget for din brugervenlighed og det ikke tager lang tid at lave og kræver mange ændringer, så bør du lave det
Avatar billede mummikiks Nybegynder
01. maj 2007 - 19:56 #9
Takker for svaret